به گزارش ایرنا، صفر رحمانی پور روز شنبه در آئین بازگشایی مدارس این شهرستان در دبیرستان دخترانه حضرت مریم شهر آبدانان اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته 180 دانش آموز در مراکز فنی و حرفه ای این شهرستان مشغول به تحصیل بودند که 140 نفر از این تعداد در کنکور سراسری امسال موفق به پذیرش در دانشگاهها و مراکز علمی دولتی شده اند.
وی از افزایش 10 درصدی پذیرش دانش آموزان رشته علوم تجربی در آزمون سراسری امسال نسبت به سال گذشته آبدانان خبر داد و افزود: در نخستین روز از سال تحصیلی جدید 9 هزار و 800 دانش آموز در سه مقطع مختلف تحصیلی زیر نظر یک هزار و 100 معلم و در قالب 110 فضای آموزشی سال تحصیلی جدید خود را آغاز کردند.
فرماندار آبدانان نیز در این مراسم گفت: امنیت امروز جامعه انقلابی ایران مدیون مجاهدت دیروز رزمندگان و بسیجیان فداکار و خانواده های معظم شهداست.
مجید عسگری با تسلیت ماه محرم و تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس افزود: همه باید با تاسی از فرهنگ حماسه آفرین عاشورای حسینی و عنایت به فرامین مقام معظم رهبری و همدلی و همزبانی حافظ و پاسدار عزت و افتخار گذشته ، حال و آینده خود باشیم.
وی نخستین روز تعلیم و تربیت را گرامیداشت و اضافه کرد: شایسته است دانش آموزان و معلمان با فراگیری علم و اخلاق و مشارکت های سیاسی و اجتماعی اهداف متعالی نظام آموزش و پرورش کشور را متجلی کنند.
خبرنگار: سید حرمت الله موسوی مقدم ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7174/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.