متن پیام قاسم سلیمانی دشتکی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

نوزدهم دیماه هر سال مصادف با عملیات غرورآفرین ضربت ذالفقار در سال ۵۹ است. حماسه ای بزرگ که با مشارکت گسترده عشایر و ارتش و دیگر نیروهای مسلح شروع و آغازگر پیروزی‌ رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی شد. 

مردم استان ایلام در طول هشت سال دفاع مقدس مرزداران قابل اعتمادی برای کشور بوده اند و در این میان عشایر غیور و قهرمان این خطه، امروز سرافرازند و بر خود می‌بالند که در مصاف با دشمن متجاوز، رادمردانه ایستادند و یک گام پا پس نکشیدند و حماسه های غرور آفرینی چون "فتح میمک" را خلق کردند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی خصوصاً شهدای عملیات آزادسازی میمک، سالروز این حماسه بزرگ را به تمام هم میهنان عزیز به ویژه مردم عزیز و شریف استان ایلام تبریک عرض نموده و برای همگان از درگاه خداوند متعال سلامتی و سربلندی مسئلت می نمایم.

منطقه عمومی میمک از توابع شهرستان مهران در نقطه صفر مرزی ایران و عراق واقع است که ۲۰ شهریور ۱۳۵۹ و قبل از شروع رسمی جنگ به دست رژیم بعث عراق اشغال و ۱۹ دی ماه همان سال آزاد شد.

ارتفاعات میمک به علت موقعیت جغرافیایی که دارد مسلط به دو کشور عراق و ایران است و تصرف این ارتفاعات راهبردی برای هر دو طرف جنگ از اهمیت زیادی برخودار و به نوعی تعیین کننده سرنوشت جنگ در جبهه های غربی بود.

همه ساله نزدیک ترین جمعه به ۱۹ دی ماه یک یادواره با همکاری ارتش و ایل خزل که نقش اصلی را در آزادسازی میمک داشتند با حضور مسوولان ارشد کشوری و لشکری و عموم مردم در منطقه عمومی میمک برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.