سردار جمال شاکرمی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در جمع مردم عزادار ایلام اظهار داشت: آمریکا و همپیمانانش هیچ فردی یا افرادی هم شان و جایگاه سردار سلیمانی برای انتقام ندارند و تمام داشته های آنها هدف انتقام این اشتباه مهلک ترامپ خواهد بود و آمریکا و همپیمانانش در هیچ جا امنیت نخواهند داشت.

وی افزود: سردار سلیمانی پرچم اسلام و آزادیخواهی و مقابله با استکبار جهانی را در اقصی نقاط جهان به اهتزاز درآورد و گستره جغرافیایی و سیاسی اسلام را وسعت بخشید، حاج قاسم یک فرد نبود بلکه یک راهبرد و یک جریان ماندگار و اساسی است که تاکنون تمام نقشه های آمریکا و ایادی این رژیم جنایتکار و حامیان آنها را خنثی کرده و ناکام کرده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام با بیان اینکه سردار سیلمانی مسیر شهادت را انتخاب کرده بود، یادآور شد: آمریکا با ترور ناجوانمردانه این مجاهد نستوه و مخلص اشتباهی مهلک و خطرناک را مرتکب شد چرا که شهادت حاج قاسم موتور محرکه محور مقاومت در برابر دشمنان را شتاب بیشتری بخشیده است.

شاکرمی تاکید کرد: انتقام آتش به اختیار جبهه مقاومت حاوی ضرباتی کوبنده خواهد بود، در این چند روز هم احساس ناامنی روانی و نظامی عمیقی بر آمریکا و همپیمانانش وارد شده و نوع، زمان و چگونگی انتقام ایران و جبهه مقاومت از آمریکا موجب هراس و سردرگمی آنها شده است.

وی اضافه کرد: حاج قاسم سلیمانی به واقع هم لایق و برازنده شهادت بود و هم در عمل نشان داد که مالک اشتر زمان خویش است، یاوری بی ادعا، مخلص و متواضع برای رهبری است که همین تبعیت از رهبری و فروتنی مثال زدنی از حاج قاسم چهره ای دوست داشتنی و محبوب ساخته بود.

شاکرمی گفت: سردار سلیمانی اقدامات موثر زیادی در منطقه انجام داد که حتی بعد از رفتنش نیز این اقدامات به قوت خود باقی است، جریان سازی ایشان در ساماندهی و تعلیم جبهه های مقاومت بارها و به کرات موجب شکست برنامه های دشمن چه در جنگ های نیابتی و چه در جنگ های مستقیم شده بود.

وی افزود: شهادت حاج قاسم سلیمانی باعث انسجام و وحدت بیش از پیش مردم و مسوولان ایران اسلامی، مسلمانان منطقه و آزادی خواهان و مبارزان اقصی نقاط عامل شده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام اظهار داشت: آمریکا در جریان ترور سردار قاسم سلیمانی کار سخت و پیچیده ای انجام نداد، نظامیان این کشور جرات و قدرت رویارویی در نبرد مستقیم با حاج قاسم را نداشتند چرا که در همه نبردها شکست خورده بودند و تنها راه از میان برداشتن این سردار رشید اسلام را در ترور آنهم در دل شب و از پشت سر دانستند.

سردار شاکرمی یادآور شد: سران آمریکا همواره از راه تزویر و دورویی با مردم جهان برخورد می کند چرا که همواره دم از دفاع از حقوق بشر و مبارزه با ترورویسم می زنند، اما از دیگر سوی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به مردم بیگناه حمله ور و جنگ های نیابتی ایجاد و افراد نظامی و غیرنظامی را ترور می کند.

وی گفت: هرچند شهادت و از دست دادن سردار سلیمانی خسران و ضایعه ای بزرگ برای ایران و کشورهای مسلمان منطقه است اما انتقام خون این شهید مظلوم از عاملان این جنایت هولناک گرفته می شود و دشمن بداند که راه و سیره و تاکتیک های رزمی سردار سلیمانی در ایران و منطقه با استحکام و شتاب بیشتری ادامه دارد.

وی اضافه کرد: عزاداری خودجوش و حضور حداکثری مردم ایران و سایر مناطق اسلامی و حتی دیگر کشورهای جهان در سوگ و ماتم از دست دادن شهید سلیمانی به آمریکا اثبات کرد که این شهید مسیری درست و سعادتمندانه را انتخاب کرد و در قلوب همگان جای دارد.

این مراسم در مصلی شهر ایلام و با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و معاونان وی، مسوولان دستگاه های اجرایی فرماندهان نظامی و انتظامی و خیل انبوه مردم عزادار ایلام برگزار شد.

شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه به همراه تعدادی از فرماندهان و نیروهای جبهه های مقاومت ایرانی و عراقی توسط آمریکا ترور شد و به درجه رفیع شهادت رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.