محمد نوذری روز چهارشنبه در نشست قرارگاه پدافند زیستی اظهار داشت: یکی از مشکلات رسانه همین پیش داوری هاست و افکار عمومی نیز جذب این موارد می شود.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی باید واحد باشد بطور مثال در مورد کیک های آلوده فقط سه مورد در استان ایلام کشف شد ولی اطلاع رسانی به گونه ای شد که برداشت های اشتباهی از وضعیت استان در اختیار افکار عمومی قرار گرفت.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: بیوتروریسم به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی است و بطور قطع یکی از اهداف غرب زمین زدن نظام است و هدف کنونی دشمن متضرر کردن شرکت های صنعتی است.

نوذری اضافه کرد: باید از اظهارنظرهایی که باعث خدشه به افکار عمومی می شود، خودداری کنیم و اگر نیاز به اطلاع رسانی باشد، بطور قطع این کار را انجام خواهیم داد.

وی به برگزاری رزمایش ها اشاره کرد و افزود: رزمایش ها یکی از بهترین فرصت ها برای حفظ آمادگی نیروها و دستگاه هاست و در این خصوص حتما باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: آموزش نیروها باید در دستور کار قرار گیرد و در رزمایش ها موارد مختلف برای آمادگی بیشتر جامعه و تنویر افکار عمومی همواره مد نظر قرار داشته باشد.

نوذری گفت: با توجه به شیوع بیماری آنفولانزا در برخی استان های کشور و جان باختن شماری از افراد، ولی در استان ایلام مشکل آنچنانی نداشتیم و البته باید این مساله که با سلامت شهروندان ارتباط دارد، جدی گرفته شود و تا از میان رفتن خطر ابتلا به این ویروس نکات بهداشتی رعایت شود.

نوذری گفت: برخی از درمانگاه ها آنگونه که باید نسبت به دفع اصولی پسماندهای عفونی توجه ندارند ، انهدام آنها طبق موازین و اصول بهداشتی انجام گیرد تا مشکلی از نظر بهداشت محیط جامعه را تهدید نکند.

وی در ادامه به هجوم ملخ ها در سال گذشته به برخی مزارع استان اشاره کرد و  اظهار داشت: حمله ملخ ها هم با عنوان تهدید پدافندی باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد و پیش از هجوم آنها به مزارع سم پاشی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.