حیدر نعمتی روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: عدم استقبال بخش خصوصی از آموزش های ارایه شده توسط امور مالیاتی و بیمه و ... موجب ایجاد مشکلاتی برای آنان در حین فعالیت می شود و بیشتر آنان به دلیل عدم آگاهی مشمول جریمه مالیاتی و بیمه ای می شوند.

وی افزود: بر اساس قانون واحدهای تولیدی مناطق کمترتوسعه یافته به مدت ۱۰ سال از پرداخت مالیات معاف اند اما به دلیل عدم ارایه اظهارنامه ، دفتر و شرایط مورد نظر امور مالیاتی در بیشتر موارد مشمول جریمه می شوند که این امر ناشی از عدم آگاهی آنان به قوانین مالیاتی است.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: مجموعه اقتصادی استان در ستاد تسهیل در تلاش اند تا با فراهم کردن زمینه برای کمک به واحدهای تولیدی از طریق تکمیل ظرفیت، کمک به احیا واحدهای غیر فعال، تعیین تکلیف واحدهای تملیکی و رفع موانع تولید به رونق تولید ملی و تثبیت اشتغال کمک کنند.

نعمتی یادآور شد: شرایط و مشکلات واحدهای تولیدی استان متفاوت اند به همین دلیل باید لیست مشکلات و سایر مواردی که وجود دارد توسط دستگاه تخصصی احصا و در جلسه کارشناسی با حضور مجری و بانک تعیین تکلیف شود.

وی اضافه کرد: سامانه بازارگاه که توسط وزارت جهاد کشاورزی و بخش خصوصی در حال راه اندازی است، در این شویه خرید نهاده های دامی و کود شیمیایی به صورت نسیه انجام و در سامانه ثبت می شود که این امر موجب حذف دلال ها و همچنین عدم وابستگی واحدها به تسهیلات می شود.

معاون اقتصادی استاندار ایلام افزود: با توجه به ایام پایانی سال و تقاضا برای افزایش خرید جوجه یک روزه باید تدابیر لازم برای جلوگیری از قیمت آنها اتخاذ شود.

وی تاکید کرد: نهاده های دامی به اندازه کافی در استان ذخیره داریم و مشکلی از این نظر وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.