شکراله شیرخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه با اضافه شدن این تعداد کارگاه تعداد کارگاه های دارای بیمه استان به بیش از هفت هزار و ۶۰۰ مورد رسیده است، اظهار داشت: این آمار موجب افزایش تعداد بیمه شدگان کل استان در سال ۹۸ نسبت به بهار ۹۷ به تعداد ۳۹۴ نفر شده است.

وی افزود: همچنین مطابق آمار دریافتی از صندوق بیمه روستایی و عشایری یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز از طریق بیمه روستائیان و عشایر تسهیلات اشتغال روستایی دریافت کرده اند و تعداد بیمه شدگان نسبت به سال گذشته ۶۶۳ نفر افزایش یافته است.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با بیان اینکه استناد به این ارقام نشان دهنده روند رو به رشد اشتغال استان و اثر تسهیلات کم بهره نسبت به سال های گذشته است، گفت: نرخ بیکاری در تابستان امسال ۸.۷ درصد بود که نسبت به سال گذشته در همان فصل که ۱۱.۸ درصد بود، ۳.۱ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: اجرای سیاست های اشتغال دولت در قالب سامانه کارا که از اواخر سال ۹۶ آغاز و تاکنون نیز ادامه دارد، برای بیش از سه هزار و ۸۰۰ طرح مجوز صادر و تسهیلات پرداخت شده است.

شیرخانی تصریح کرد: بسیاری از این طرح ها پس از دوره ۶ ماهه تا یک سال تنفس، اکنون به بهره برداری رسیده و با توجه به این که در این دوره ملاک ایجاد اشتغال در هر طرح، آمار اعلامی کارفرما نیست بلکه گزارش تامین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام  گفت: بیش از ۶۵ درصد تسهیلات اشتغال روستایی به بخش کشاورزی اختصاص یافته که خود در رونق این بخش تاثیرگذار و منجر به افزایش اشتغال دائم و فصلی در اکثر مناطق استان شده است.

وی همچنین به طرح کارورزی اشاه کرد و گفت: اجرای سیاست کارورزی، مشوق های بیمه ای و مهارت آموزی در محیط واقعی کار باعث افزایش جذب این نیروها برای کارفرمایان شده به طوریکه طی شروع این دوره تاکنون ۲ هزار و ۲۵ نفر از جامعه آماری بیکاران فارغ التحصیل از طریق کارورزی از طیف جمعیت بیکار خارج شده اند.

به گزارش ایرنا، بیکاری در چند دهه گذشته موجب رنج جوانان و دغدغه خانواده‌ها ونهادهای مسئول استان ۵۸۰ هزار نفری ایلام بوده است.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت این استان ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر معادل ۷۳ صدم درصد جمعیت کل کشور رتبه آخر میزان جمعیت را در میان استان ها دارد.

استان ایلام دارای سه هزار و ۲۰۰ تعاونی است که از این تعداد یک هزار و ۹۰۰ تعاونی با ۳۱۱ هزار نفر عضو فعال هستند.

در نیمه نخست امسال از ۴۸ واحد کارگری بازدید به عمل آمدکه مشکل ۴۲ درصد از واحدهای کارگری رفع شد و مابقی در دست اقدام است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.