نورالدین رحیمی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: در این استان سالانه هزینه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بار مراجعه به مراکز درمانی در بخش خصوصی و دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

وی افزود: ۹۸ درصد هزینه های بستری و ۷۰ درصد هزینه های درمان سرپایی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

رحیمی یادآور شد: با توجه به شرایط کنونی کشور، منابع مالی محدود و تقاضای نامحدود، خدمات رسانی به بیمه شدگان بدون هیچ خللی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه بیمه اجباری درمان از ۱۳ آبان ماه جاری آغاز می شود، گفت: سازمان بیمه سلامت ایرانیان موظف است تمامی افراد فاقد پوشش بیمه را طبق مصوبه هیات وزیران تحت پوشش قرار دهد و افراد سه دهک اول به صورت رایگان بیمه می شوند.

رحیمی افزود: بیش از ۷۶ درصد از جمعیت استان ایلام بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و به محض ابلاغ آیین نامه ارزیابی وسع و بیمه اجباری بلافاصله این طرح عملیاتی خواهد شد.

وی در خصوص نسخه نویسی الکترونیکی نیز گفت: این طرح در هفت شهرستان استان آغاز شده است و مزایای بسیاری را برای بیماران به دنبال دارد به گونه ای که بیماران با ارائه کد ملی به مراکز بهداشتی، دیگر نیازی به دفترچه درمانی ندارند.

رحیمی با بیان اینکه پوشش اتباع بیگانه نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: تمام افرادی که دارای مجوز لازم از امور اتباع هستند می توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه روند اجتماعی شدن بیمه باید دو طرفه باشد، گفت: اجتماعی شدن این حوزه و مشارکت مردم منجر به کاهش هزینه سلامت در سبد خانوار می شود.

به گفته مدیر کل بیمه سلامت ایلام خانواده های زندانیانی که دارای مشکل هستند نیز می توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

رحیمی در خصوص مطالبات این سازمان نیز اضافه کرد: مطالبات موسسات خصوصی تا تیرماه امسال، داروخانه ها، مراکز دولتی دانشگاه علوم پزشکی و بیمه روستائیان تا مرداد ماه پرداخت شده است.

وی افزود: امسال مطالبات بیمه روستائیان و عشایر پرداخت شده است و در زمینه پرداخت مطالبات در سال ۹۸ به روز هستیم.

رحیمی یادآور شد:۱۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت و ۴۳ هزار مرکز دولتی و خصوصی نیز طرف قرارداد این بیمه هستند.

به گفته رحیمی یک هزار و ۳۰۰ دفتر پیشخوان برای دسترسی مردم به خدمات سلامت در کشور فعال است. 


وی افزود: سازمان بیمه سلامت چهار هزار پرسنل در سطح کشور دارد و ایلام نیز داری ۳۷۵ پرسنل خدمت رسان به بیمه شدگان است.

مجموع جمعیت بیمه شدگان استان ایلام ۳۵۰ هزار نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.