رضا حسن بیگی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر 500 کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان با اعتباری افزون بر 430 میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

وی افزود: مسیرهای ایلام - مهران، مهران - بازارچه مرزی، مهران - دهلران، دهلران - دشت عباس وتمامی  مسیرهای استان به این شبکه فیبر نوری وصل شده اند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت ایلام از تکمیل شبکه فیبر نوری مهران به چنگوله و دهلران به چیلات خبر داد و یادآور شد: یکی از برکات اربعین برای ایلام، افزایش چهار برابری ظرفیت شبکه فیبر نوری در سه سال گذشته بوده است.

حسن بیگی ادامه داد: با توجه به تردد میلیونی زائران اربعین مرز مهران در استان ایلام، شرکت ارتباطات زیرساخت تمامی تمهیدات ارتباطی را در این زمینه در استان برای اربعین ۹۸ اندیشیده است.

وی از تکمیل زیرساخت های ارتباطی اربعین خبر داد و افزود: تا قبل از ایام اربعین نیز اقدامات موثری در حوزه ارتباطی رونمایی خواهد شد ، در این خصوص عملیات اجرایی دو مسیر فیبر نوری بازارچه های مرزی چیلات دهلران و چنگوله مهران به طول ۶۰ کیلومتر تکمیل و پایان یافته است.

مدیرکل ارتباطات زیرساخت ایلام با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مقابله با قطعی فیبر نوری در استان اندیشیده شده است، افزود: سال گذشته عملیات اجرایی ۴۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری هم اکنون در شش مسیر ایلام – مهران، مهران – بازارچه مرزی، مهران – دهلران، ایلام – ایوان، ایوان – گیلانغرب و ایلام – بدره تکمیل شد.

وی از راه اندازی مرکز جدید دیتای زیرساخت استان با ظرفیت بالای ۴۰ گیگابایت بر ثانیه خبر داد و تاکید کرد: شبکه فیبرنوری به عنوان بستر امن ارتباطات از سه مسیر ایلام به کرمانشاه، ایلام به خوزستان و ایلام به لرستان و از مسیر بین المللی پایانه مرزی مهران به عراق همه ارتباطات داخل و خارج استان را برقرار می کند.

مدیر کل ارتباطات زیرساخت استان ایلام ادامه داد: چشم انداز شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تنها متوالی شبکه های مادر مخابراتی (شبکه ارتباطات زیرساخت ) کشور و نیز کارگزار سیاست های حاکمیتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش ارتباطات با بهره‌برداری از سرمایه های انسانی و فنی و با توجه جغرافیایی سیاسی بی نظیر ایران در افق ۱۴۰۴ شرکتی خواهد بود.

۳۰۳۲/۶۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.