به گزارش ایرنا، نورالدین رحیمی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از روز خبرنگار اظهار داشت: جمعیت ۳۷۰ هزار نفری بیمه شده استان سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مرتبه به مراکز سلامت مراجعه می کنند و روزانه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در حوزه سلامت برای جمعیت ۳۷۰ نفری بیمه شدگان استان ایلام هزینه می شود.

وی با بیان اینکه اجتماعی شدن سلامت در حال اجراست، افزود: روند اجتماعی شدن بیمه باید دو طرفه باشد به گونه ای که هم مردم و هم حوزه پزشکی به سطحی از دانش دست پیدا کنند که در زمینه سلامت مشارکت داشته باشند.

رحیمی یادآور شد: اجتماعی شدن این حوزه و مشارکت مردم منجر به کاهش هزینه سلامت در سبد خانوار را به دنبال خواهد داشت.

وی در خصوص نسخه نویسی الکترونیکی نیز گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیکی در هر استان یک شهرستان آغاز شده اما این اقدام در هفت شهرستان استان آغاز شده مزایای بسیاری را برای بیماران به دنبال دارد به گونه ای که بیماران با ارائه کد ملی به مراکز بهداشتی، دیگر نیازی به دفترچه درمانی نخواهد بود.

 رحیمی با بیان اینکه پوشش اتباع بیگانه نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: تمام افرادی که دارای مجوز لازم از امور اتباع هستند می توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

 وی یادآور شد: ۲۰ هزار نفر بیمه شده کمیته امداد که دارای کارت سفید هستند هم اکنون دارای دفترچه بیمه سلامت بوده و می توانند از خدمات این حوزه استفاده کنند همچنین

خانواده های زندانیانی که دارای مشکل هستند نیز می توانند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

 رحیمی در خصوص مطالبات حوزه پزشکی نیز اضافه کرد: مطالبات بیمه روستائیان و عشایر پرداخت شده و در زمینه پرداخت مطالبات به روز هستیم.

 وی با بیان اینکه پیگیری های صورت گرفته سبب شده ایلام در زمینه پرداخت مطالبات از دیگر استان ها پیش رو تر باشد، تصریح کرد: امروز مطالبات بخش خصوصی تا دیماه ۹۷ و مطالبات ۹۸ نیز تا اردیبهشت ماه پرداخت خواهد شد.

به گفته مدیر کل بیمه سلامت ایلام ۲۱ دفتر پیشخوان  در استان فعال هستند و در سال گذشته ۲۲۰ هزار نفر در این دفاتر خدمات دریافت نموده و تلاش ما هوشمند سازی خدمات در حوزه سلامت است.

رحیمی با بیان اینکه مراقب سودجویان باشید، تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت هیچگونه تماس تلفنی با افراد و شهروندان در رابطه با بیمه شدن، بیمه تکمیلی و... نداشته و

بجز دفاتر پیشخوان و ادارات بیمه سلامت مردم به جای دیگری برای دریافت خدمات مراجعه نکنند.

۷۱۸۰/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.