محمد انصاری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیج جامعه پزشکی ‌مهران به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به عشایر و روستاییان مرزی چنگوله بخش مرکزی مهران ارائه می کند.
وی گفت: این اکیپ پزشکی متشکل از هشت نفر پزشک، پرستار و کارشناس بهداشت هستند که به مردم محروم روستای چنگوله خدمات پزشکی رایگان ارائه می دهند.
وی تاکید کرد: انجام ویزیت، معاینه، داروی رایگان و همچنین فراهم شدن شرایط برای معرفی برخی افراد بیمار به مراکز درمانی دولتی از دیگر اقدامات این اکیپ پزشکی بسیج به مراکز دور افتاده عشایری است.
انصاری هدف از این اقدام را خدمات رسانی مطلوب و موثر به مردم مرزدار استان در مناطق دور افتاده مرزی برشمرد و یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب با تحول چشمگیر در حوزه سلامت و افزایش دسترسی عموم مردم به خدمات درمانی و بهداشتی مواجه هستیم به گونه ای که بسیاری از بیماریهای واگیر دار به ویژه بیماریهای مشترک میان دام و انسان در مناطق عشایری و روستایی مهار شده است.
وی توجه نظام به حفظ سلامت و افزایش دسترسی عمومی به خدماتی درمانی و بهداشتی را از برکات نظام جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: اکیپ های جامعه پزشکی بسیج به صورت دوره ای برای سرکشی و معاینه رایگان مردم عشایر حتی در دورترین مناطق مرزی استان همواره اعزام می شوند.
انصاری اضافه کرد: پیرو تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص کاهش رنج بیماری مردم، همواره سعی شده که این خدمات به صورت مطلوب و مناسب انجام گیرد تا افرادی که به دلیل عدم دسترسی به مراکز درمانی و بهداشتی و خدمات درمانی محروم هستند بتوانند از این نعمت بهره مند شوند.
مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان مهران گفت: تشخیص به موقع یک بیماری در بین افراد عشایر می تواند در کاهش رنج بیماری و سایر هزینه های درمانی این افراد و افزایش سلامت و طول عمر آنان موثر باشد.
وی افزایش شاخص های بهداشت عمومی و دسترسی آسان به خدمات درمانی و بهداشت و همچنین توجه به حفظ سلامت مردم حتی در دورترین نقاط مرزی کشور را از جمله دستاوردهای مهم نظام در حوزه بهداشت نام برد.
منطقه محروم روستای چنگوله در 32 کیلومتری مهران با منطقه الشهابی در کشور عراق هم مرز است.
شهرستان مرزی مهران در 100 کیلومتری ایلام واقع راست.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.