به گزارش ایرنا، مراد مالمیر روز شنبه درنشست خبری با ایرنا اظهار داشت: این طرح ها در زمینه خدمات فرهنگی، آموزشی ، تکریم ، ورزشی ، تفریحی، کتابخانه و فناوری راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه اکنون حدود 25 هزار معلم در آموزش و پرورش استان البرز فعالیت دارند، گفت: جمعیت 460 هزارنفر دانش آموزی استان با کل جمعیت برخی استان های کشور برابری می کند و ضرورت دارد تا متناسب با جامعه فرهنگیان البرز خدمات رفاهی ارائه کرد.
وی با اشاره به اینکه البرز در بخش زیر ساخت های خدماتی به فرهنگیان نیاز به حمایت ویژه مسئولان و خیرین دارد، بیان داشت : برای گسترش دامنه حمایت از این قشر فرهیخته، توسعه طرح های حمایتی
و خدمات رسان در دستور کار آموزش و پرورش البرز قرار گرفت.
وی تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور خانه تکریم معلمان بیمار در استان البرز راه اندازی شده است.
مالمیر اضافه کرد: خانه تکریم البرز دارای 7 واحد اقامتی است که معلمان بیمار از خدمات خانه تکریم در استان البرز به صورت رایگان بهره مند شدند.
وی افزود: نخستین کلینیک تخصصی دندانپزشکی ویژه معلمان نیز در ساختمان شماره 2 آموزش و پرورش استان البرز در حال راه اندازی است.
وی با اشاره به اینکه این کلینیک به 20یونیت دندانپزشکی و کادر تخصصی و با تجربه در یک ساختمان با زیربنای 400 متر مربع در حال تجهیز شدن است، خاطر نشان کرد: فرهنگیان البرزی برای برخورداری از خدمات این مرکز فقط شناسایی خود ارائه کنند.
وی اظهار کرد: در ماه های اخیر درمانگاه فرهنگیان شهرستان نظرآباد نیز با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال و فاز دوم درمانگاه فرهنگیان ساوجبلاغ نیز با اعتبار 7 میلیارد ریال از محل کمک های خیرین حوزه سلامت مورد بهره برداری قرار گرفت.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل اموزش و پرورش البرز در ادامه به ساخت 2 مرکز رفاهی برای فرهنگیان در برغان و افشاریه در شهرستان ساوجبلاغ پرداخت و افزود: این مراکز با توجه به فضای گردشگری مناطق یاد شده ، فعال شده است.
مالمیر یاد آور شد: در طالقان هم 2 مرکز رفاهی برای معلمان با توجه به جاذبه های طبیعی و تاریخی بکر این شهرستان با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال راه اندازی شد.
وی گفت: یک مرکز رفاهی دیگر نیز در ساختمان نمایندگی آموزش و پرورش آسارا در جاده کرج - چالوس به معلمان خدمات ارائه می دهد.
وی در ادامه به طرح توسعه درمانگاه فرهنگیان کرج اشاره کرد و افزود: عملیات ساخت این درمانگاه نیز در 5 طبقه با زیر بنای 4 هزار مترمربع در حال انجام است .
مالمیر بیان کرد: برای ساخت فاز دوم درمانگاه فرهنگیان کرج 50 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: نخستین باشگاه پیشکسوتان کشور در البرز به زودی راه اندازی می شود.
مالمیر افزود: دراجرای تحقق سند تحول بنیادین و برنامه وزیر آموزش و پرورش در خصوص تکریم فرهنگیان بازنشسته و استفاده از تجارب ارزنده و 30 ساله پیشکسوتان، باشگاه های ویژه پیشکسوتان ابتدا در مراکز استان ها از جمله البرز راه اندازی می شود.
وی خاطرنشان شد: احساس تکریم در پیشکسوتان، ایجاد انگیزه و تقویت اراده و اعتماد به نفس در آنها، استفاده از ظرفیت ها و تجارب آنها در بخش مدون و مستندسازی، ارتقا و انتقال تجارب به نیروهای جوان با قرارگرفتن در یک پروسه زمانی معینی در کنار پیشکسوتان از جمله مزایای این طرح خواهد بود.
وی یادآور شد: اعتلای منزلت اجتماعی بازنشستگان، استفاده از تجارب و نظریات آنها و غنی سازی اوقات فراغت بازنشسته ها از جمله اهداف تأسیس باشگاه پیشکسوتان فرهنگی است .
وی تصریح کرد: برای دسترسی آسان برای بازنشستگان، فضای مطلوب، جذاب و دارای فضای سبز، وجود اتاق هایی جهت استراحت و کلاس های آموزشی، داشتن اتاق ویژه معاینات پزشکی، سالن اجتماعات، اتاق فناوری و کامپیوتر، آلاچیق ، امکانات ورزشی و... در مرکز آموزشی رفاهی ایرانمهر مهرشهر کرج پیش بینی و آماده سازی شده است.
مشاور مدیر کل آموزش و پرورش البرز نیز در این بازدید سیاست تقویت اصحاب رسانه را ضروری دانست و بر گردش اطلاعات آزاد تاکید کرد.
علی طاهری خلوص اظهار داشت: آموزش و پرورش مهمترین نهاد فرهنگی - آموزشی کشور است که در استان البرز نیاز به حمایت و پشتبانی به ویژه از سوی رسانه ها دارد.
وی بیان داشت: یکی از مخاطبان رسانه ها را خانواده بزرگ آموزش و پرورش تشکیل می دهد که نیاز به تغذیه رسانه ای به خصوص از سوی رسانه مهم دولت در ایران کوچک دارند.
وی با اشاره به اینکه تعامل و مشارکت در این راه خطیر از اهمیت زیادی دارد، تصریح کرد: انعکاس اخبار روحیه امید و نشاط را در بین مخاطبان رسانه تقویت می کند.
وی اضافه کرد: انعکاس مشکلات و نارسایی ها از سوی رسانه ها از جمله ایرنا ، زنگ هشداری برای مسئولان استانی - کشوری و ایجاد دغدغه در کارشناسان و مدیران برای پیدا کردن راهکارهای مناسب برای حل مشکلات و همچنین افزایش مشارکت خیرین در اقدامات خیرخواهانه و خدمات رسانی به مردم در بخش های مختلف است.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش البرز با جمعیت بالای دانش آموزی نیازمند حمایت است تا دامنه خدمات کیفی به جامعه هدف در این مجموعه گسترش یابد.
استان البرز حدود 50 هزار معلم شاغل و بازنشسته دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.