در این روزها برنامه های مختلفی از جمله انتخاب شهردار و رصد 2 پروژه بزرگ قطار شهری و آزادراه شمالی این کلانشهر در اولویت کاری قرار گرفته و رایزنی ها برای انتخاب شهردار کلانشهر کرج بین گزینه های مطرح که همه بومی و متعلق به این استان هستند با جدیت ادامه دارد.
رییسان کمیسیون های عمران و شهرسازی و فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج روز یکشنبه همزمان با روز شورا با حضور در ایرنا مرکز استان البرز به تشریح آخرین اقدامات انجام شده در ارتباط با انتخاب شهردار جدید کرج و بررسی پروژه های اولویت دار این کلانشهر پرداختند.
اکبر سلیم نژاد رییس کمیسیون فرهنگی و مهدی حاجی قاسمی رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج به مناسب روز شوراها با حضور در ایرنا همچنین به بیان طرح ها و برنامه های این شورا در سال 97 پرداختند.
**آخرین وضعیت انتخاب شهردار
انتخاب شهردار برای کرج یکی از محورهای موضوعی بود که رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی این کلانشهر درباره آن اظهار داشت: بهترین عملکرد شورا و شهر در انتخاب شهردار تجلی پیدا می کند.
وی ادامه داد: اکنون بسیاری از نیروهای انسانی کرج در سایر شهرها دارای مسئولیت هستند که بیانگر ظرفیت های این کلانشهر است.
سلیم نژاد با اشاره به استعفای شهردار کرج در روزهای اخیر، گفت: باید کسی را انتخاب کنیم که آشنایی کامل با شهر داشته باشد که به طور یقین شهردار منتخب آینده از استان البرز یا شهر کرج خواهد بود.
وی تاکید کرد که مثل گذشته دنبال گزینه های خارج ازاستان و شهر کرج برای انتخاب شهردار نیستیم.
وی بیان داشت: مردم به شورای پنجم امید بستند و خواسته های آنها مدیریت، راستی آزمایی و جلوگیری از هدررفت سرمایه ها است که باید به آنها توجه کرد.
این عضو شورا گفت: مدیریت شهری پول از مردم دریافت می کند و در مقابل باید خدمات ارائه دهد، براین اساس دنبال کسی هستیم که خارج از اعتبار شهرهزینه نکند و با شورا هماهنگ باشد.
وی بیان داشت: شهردار کرج هر کسی که باشد باید سعی کند با شورا همفکر و هماهنگ شود تا بتوانیم شهر را خوب اداره کنیم.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج افزود: جوان گرایی ، پاکدست بودن، داشتن تخصص شرط انتخاب شهردار جدید کرج است.
** آغاز بررسی گزینه های مطرح برای شهرداری کرج از امروز
حاجی قاسمی رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج نیز گفت: در خصوص انتخاب شهردار صحبت هایی شده که در حد گمانه زنی است، لیکن اکنون سرپرست انتخاب شده تمام اختیارات شهردار را دارد.
وی ادامه داد: در نشست امروز یکشنبه نهم اردیبهشت ماه نحوه انتخاب شهردار آتی را بررسی می کنیم و تلاش می شود از خارج مدیریت شهری کسی انتخاب نشود و تلاش می شود تا در 2 تا 3 هفته آینده این بررسی ها به نتایج اولیه خود برسد.
**ساماندهی ترافیک با احداث مترو و بزرگراه ها
رییس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به قرار گرفتن این کلانشهر در مسیر 14 استان و ترافیک ناشی از مسافرت های پرشمار در کرج، گفت: ترافیک معضلاتی برای کرج به وجود آورده که باید در سطح ملی به آن نگریست.
وی با بیان اینکه بخشی از پروژه های ملی مانند بزرگراه شمالی کرج برعهده شهرداری قرار گرفته، افزود: این پروژه را شهری نمی دانیم بلکه پروژه ای در سطح ملی است.
حاجی قاسمی گفت: سال 96 کمتر از 95 درآمد پیش بینی شده شهرداری محقق شد، یعنی کمتر از یکهزارمیلیارد تومان درآمد داشته ایم و شهرداری کرج بیش از 200 میلیارد تومان بدهکار شده است.
وی اظهار داشت: بخشی از این پروژه را انجام خواهیم داد که طبق صحبت هایی که با استاندارالبرز شده باید مابقی را به دولت سپرد، زیرا درآمد شهرداری کرج کافی نیست.
حاجی قاسمی گفت: باید اعتبار یکهزار میلیارد تومانی را برای نیازهای داخل شهر مانند احداث پارک و فضاهای خدماتی هزینه کنیم و مطالبات مردم در اولویت قرار گیرد.
**احداث مترو به 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
وی بیان داشت: قطار شهری با 30 درصد پیشرفت فیزیکی طی حدود 2 سال توقف خسارت زیادی برای شهر داشت و تکمیل این پروژه به 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر کرج افزود:اکنون کارشروع شده وامیدواریم اجرای عملیات عمرانی این پروژه ادامه یابد.
**اعتبار مورد نیاز برای کنارگذر شمالی کرج بیش از یک هزار میلیارد تومان
سلیم نژاد رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج نیز گفت: بزرگراه شمالی بیشتر از اعتبار پیش بینی شده برای مدیریت شهری کرج هزینه دارد در حالی که گفته می شود با یکهزار میلیارد تومان به اتمام می رسد.
وی بیان داشت: امسال برای احداث قطار شهری کرج 200 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده ایم و اگر سرمایه گذار پیدا شود، برای واگذاری آن به بخش خصوص آمادگی داریم.
سلیم نژاد گفت: 50 درصد هزینه ساخت قطار شهری باید توسط دولت پرداخت شود که باید دولت در این بخش 500 میلیارد تومان کمک کند.
وی افزود: ما به دنبال پیمانکارانی هستیم که هزینه کنند و صورت حساب را پرداخت کنند تا بتوانیم از دولت آن را تامین کنیم.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد که شرکت سابیر مجری خط 2 قطار شهری کرج باید در این وضعیت به کار خود ادامه دهد و از سرمایه های خود برای ادامه اجرای قطار شهری استفاده کند تا پس از آن تامین اعتبار دولتی داشته باشیم.
**موازی کاری در برنامه های فرهنگی
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج به موضوع موازی کاری در امور فرهنگی استان البرز و کرج اشاره کرد و گفت: امروز در بخش فرهنگی چندین دستگاه کار کرده و موازی کاری زیادی وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه ها نباید به شهرداری به عنوان قلک نگاه نکنند، گفت: دستگاه های بسیاری متولی امور فرهنگی هستند که همه باید وظایف خود را انجام دهند، البته مدیریت شهری کمک خواهد کرد و باید تلاش کنیم که آشفتگی در امور فرهنگی نداشته باشیم.
سلیم نژاد تاکید کرد که دستگاه های فرهنگی باید در مسیر سیاست نظام هماهنگ حرکت کنند و شورای شهر کرج آماده همکاری و همراهی با بخش های مختلف فرهنگی است.
سلیم نژاد با بیان اینکه 21 قوم ایرانی در کرج زندگی می کنند، گفت: انتظار می رود برای ایجاد شور و نشاط مردمی بخشی از امکانات مساجد به مدیریت شهری کرج سپرده شود.
وی تاکید کرد: در اجرای برنامه های فرهنگی در فرهنگسراها نباید سخت گیری کرد، ضمن آنکه شئون اسلامی باید رعایت شود.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: مدیریت شهری درصدد واگذاری مکان های ورزشی شهرداری به بخش خصوصی است. باید در تمام ساعت های اداری فرهنگسراها و مکان های ورزشی برنامه های فرهنگی و آموزشی داشته باشند.
سلیم نژاد از مسئولان فرهنگی استان البرز خواست برای بهبود برنامه های فرهنگی مانند موسیقی، نمایش و... با مدیریت شهری کرج همکاری و همفکری کنند تا شهری شاداب داشته باشیم.
**کودکان کار را ساماندهی کنیم
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به آسیب اجتماعی نظیر کودکان کار و خیابانی، گفت: باید این کودکان در مرحله نخست شناسایی شوند تا بتوان آنها را ساماندهی کرد.
**نقش ایرنا در اطلاع رسانی ممتاز است
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی گفت: اطلاع رسانی شفاف نیاز جامعه کنونی کشور است و ایرنا به عنوان رسانه رسمی اخبار را به درستی از شهروندان دریافت کرده و در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به درستی نقش آفرینی می کند.
حاجی قاسمی رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر کرج به نقش اطلاع رسانی صحیح در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با رسانه ها همکاری لازم داشته باشیم.
وی گفت: شایعات و اطلاعات غلط توسط برخی نقل می شود که به ناامیدی مسئولان و مردم می انجامد و دراین وضعیت به فضای رسانه ای نیاز داریم تا به مردم و مسئولان اطلاعات درست ارائه داد. خبرگزاری جمهوری اسلامی می تواند در شفاف سازی اخبار و اطلاعات بیش ازپیش نقش ایفا کند.
7410/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.