به گزارش ایرنا، تاریخ بعثت رسول اکرم(ص) ر ا بزرگترین رویداد می داند که با آغازش، بار دیگر نور ایمان و امید در دل مستضعفان عالم دمیدن گرفت، روزی که شادی را در دل آنانی زنده کرد که زیر بار ظلم و ستم بت پرستان و مستکبران کمرهایشان خم شده بود.
پیامبر مهربانی ها، پیامبر صلح، امید و آرامش از سوی خداوند برگزیده شد تا سایه عدل خداوندی را در تمامی گیتی بگستراند، تا دستان خسته ای که سال ها انتظار منجی را می کشیدند، بفشارد و برای شان از یکتاپرستی، ایمان، معرفت، عدل و عدالت بگوید.
حضرت محمد مصطفی (ص) در روز 27 رجب سال 40 عام الفیل، همزمان با سال 13 پیش از هجرت پیامبر اسلام، در غار حرا، از سوی خدا به پیامبری نائل آمد و مأمور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و یکتاپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.
روز مبعث، روز مرگ قساوت ها و شرارت ها بود، روز مرگ کرامت هایی که به پای بت ها قربانی می شد، روز مرگ جهل و شرک و پرستش های ناروا بود.
در سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص) جای جای ایران اسلامی را شادی فرا گرفته، چرا که خوب می دانند که با برگزیده شدن پیامبر خوبی ها، راه نجات از تاریکی و گمراهی به بشریت آموخته شد. در استان البرز نیز مردم مومن و متدین این استان، از شب گذشته تاکنون با برپایی مراسم های جشن و سرور، بعثت پیامبر اکرم(ص) را جشن گرفته اند.
آیین های فرهنگی مذهبی ویژه عید سعید مبعث با حضور قشرهای مختلف مردم در جای جای استان البرز برپا است و عاشقان و رهروران پیامبر اسلام (ص) و خاندان پاک و مطهر آن حضرت این روز خجسته را گرامی داشتند.
برگزاری آیین های قرآنی، دعا و مناجات برای تعجیل در ظهور امام عصر (عج)، پیروزی اسلام بر مستکبران و شفای بیماران از مهمترین برنامه های مبعث در استان البرز است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا گفت: زمانی که نبی اکرم (ص) با آیه اقرأ باسم ربک الذی خلق مبعوث شد، خداوند متعال مقدر کرده بود تا با بعثت آخرین پیامبر خود به همراه آخرین معجره الهی، بشریت را از تاریکی جهل نجات داده و به هدایت رهنمون کند.
حجت الاسلام عباس مسعودی افزود: در آن زمان شبه جزیره عرب دچار جهالت و خرافات در عقاید بود زنده به گور کردن دختران،جنگ های طولانی قبیله ای و بت پرستی در بین مردم رواج داشت.
وی اضافه کرد: خداوند شخصی امین و امانت دار را مأمور ابلاغ دین خود می‌کند و در این مسیر از پیامبرش می خواهد در مقابل این مردم جاهل صبور باشد و دین اسلام را بر آنها عرضه کند.(یا ایها النبی بلغ ما انزل الیک من ربک)
مسعودی گفت: در آن زمان شاعرانی قدری چون امر القیس،خنسا و غیره وجود داشتند که با زبان شعر مردم را بر علیه پیامبر تحریض می کردند لکن وقتی پیامبر آیه ای از قرآن کریم را بر آنها عرضه می کردند به اعجاز عجیب قرآن پی برده و اسلام می آاوردند به طوریکه خنساء یکی از معروفترین شاعران زن در آن زمان به اسلام ایمان اورده و چهار فرزندش در این مسیر به شهادت می رسند.
وی ادامه داد: قرآن کریم از چنان بلاغت و فصاحتی برخوردار بود که هیچ یکی از شاعران بزرگ عرب تاب ایستادگی در برابر معجره بلاغت و فصاحت را نداشتند و هیمن امر شگفتی دشمنان اسلام چون ابو لهب و ابوسفیان را برانگیخته بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز، گفت :اسلام با پیامبر (ص) آمد تا بشریت را از جهل و گمراهی نجات دهد؛ اما بسیاری از ظالمان و زورگویانی چون ابوسفیان تسلیم این دین و آموزه های آن نمی شدند چراکه این دین اعتقاد به تساوی بشریت در حقوق فردی و اجتماعی دارد .
مسعودی افزود: به همین منظور آنها بنای مخالفت با این دین را از همان ابتدا آغاز کردند و هم اکنون نیز که ایران اسلامی پرچمدار این دین مبین است دشمنان در تلاش هستند تا به هر نحو ممکن مردم را نسبت به نظام و مسئولان مأیوس کنند ، اما با مقاومت مردم همیشه در صحنه و هدایت های حکیمانه معظم له تاکنون موفق به رسیدن به اهداف خود نشده و نخواهند شد.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.