مهدی مهرور شامگاه سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به اخطاریه شماره 12 اداره کل هواشناسی استان در مورد پیش‌بینی وضعیت جوی و ورود سامانه بارشی از غرب کشور باید تدابیر لازم در این زمینه از سوی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان صورت گیرد.
وی ادامه داد: علاوه بر پیش بینی بارش ، انباشت و افزایش آلاینده ها طی 3 روز آینده در استان پیش بینی می شود.
مهرور گفت: تمام افراد دارای بیماریهای قلبی، تنفسی، سالمندان و کودکان از تردد غیر ضروری در سطح شهر و فعالیت در فضای آزاد خودداری کنند.
وی افزود: تمام دستگاههای مرتبط هماهنگی لازم به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی را در این خصوص معمول داشته و با صدور پیش آگاهی ازطریق رسانه ها، مردم را به رعایت اصول ایمنی در تمام موارد توصیه کنند .
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز ادامه داد : طبق پیش بینی هواشناسی با ورود سامانه ضعیف بارشی و شمالی شدن سوی جریانات و کاهش دما از اوایل روز پنجشنبه 16 آذرماه تا اواخر روز جمعه 17 آسمان استان قسمتی ابری تا ابری، بارش باران و برف به ویژه ارتفاعات احتمال را شاهد خواهیم بود.
وی اضافه کرد:همچنین با خروج سامانه بارشی از 18لغایت 20آذرماه جاری کاهش دما و یخبندان فراگیر صحبگاهی ( دمای صفر و زیر صفر ) در دشت البرز می رسد.
مهرور گفت: براین اساس هماهنگی لازم به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز برای مقابله با هر گونه حادثه و خسارات احتمالی باید پیش بینی شود.
وی بیان کرد: با توجه به کاهش دمای زیر 5- درجه با ماندگاری بیش از 24 ساعت و تناوب چند روزه، کشاورزان، باغداران، گلخانه داران، استخرهای پرورش ماهی، سوله های پرورش مرغ و سایر بهره برداران مرتبط و همچنین پیمانکاران و مشاغل تاسیس بنا و ساختمان برای جلوگیری از تخریب و خسارات جانبی تمهیدات لازم صورت گیرد .
وی افزود: همچنین در صورت نیاز با صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون و به ویژه رسانه های استانی هموطنان ساکن در این مناطق خصوصاً کشاورزان، دامداران و عشایر را به رعایت اصول ایمنی در تمام موارد و همچنین خودداری از اقامت و برپایی چادرهای مسافرتی در مجاورت رودخانه ها، مسیلهای فصلی و دره های تند شیب کوهستانی توصیه کنند.
/ 8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.