به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید عباس مسعودی روز پنجشنبه به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این سازمان در سال 1361 فعالیت خود را اغاز کرده, افزود: سازمان از اول انقلاب تا کنون خدمات زیادی ارایه کرده است و این سازمان با وجودی که سازمانی غیردولتی است کارهای خوبی به ثمر رسانده است.
وی از جمله این برنامه ها به اعتکاف اشاره کرد که توسط تبلیغات اسلامی شروع شد ولی اکنون به صورت خودجوش مردمی تبدیل شده است.
وی بیان داشت از ابتدای سال فقط در سایت سازمان 2244 خبر داشتیم که 752 خبر در خرداد ماه بوده که 33 خبر ان سرتیتر سازمان بوده به طوریکه در فعالیت ها و تولید اخبار در کل کشور رتبه اول تا سوم را داریم.
مسعودی با اشاره به شروع برنامه های تابستانی افزود:امسال احساس شده که بعضی از برنامه ها در حال تعطیل شدن است که با راه اندازی 30 هسته فرهنگی و 30 بوستان فرهنگی در صدد پرشور کردن این برنامه ها برآمدیم.
وی بیان داشت: در هرکدام از این هسته ها و بوستان ها 3 کلاس در مجموع 180 کلاس تشکیل می شود که در مجموع 5400 دانش اموز در این کلاس ها تحت پوشش قرار می گیرند.
این مسئول فرهنگی ادامه داد: تابستان یکی از اوقات حساسی است که اگر برنامه نداشته باشیم دشمنان در شبکه های مجازی و ماهواره ها وقت جوانان را به خود اختصاص می دهند.
مسعودی اضافه کرد که برای برگزاری این کلاس ها 6 روحانی از قم و 83 روحانی مستقر فعال هستند.
وی از دیگر اقدامات در البرز را اعزام1260 روحانی در ماه مبارک رمضان به سراسر استان دانست که از این تعداددر کرج 564مبلغ و 214 مبلغه درحال کار تبلیغی هستند.
وی ادامه داد: این آمار نسبت به سال های اولیه راه اندازی استان رشد 30 درصدی داشته که نشان ازاهتمام مردم به برنامه های فرهنگی خود دارد.
وی با اشاره به اینکه امسال 51 برنامه در نظر گرفته شده, تصریح کرد: از این تعداد 19 برنامه فرهنگی و 23 برنامه ان قرآنی است.
مسعودی در ادامه با اشاره به فعالیت های قرانی سه ماهه اول سال گفت طرح قران در زلال اعتکاف برای 2735 نفر برگزار شد که 750 نفر از آنان موفق به دریافت گواهی نامه پایانی آن شدند.
وی در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف گفت که در سال جاری 5 هزار نسخه کتاب اعتکاف در بین معتکفین توزیع شد و از دیگر برنامه ها برگزاری مراسم جزخوانی قران کریم در 5 مسجد کرج و یک مصلای نماز جمعه نظرآباد است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز بیان داشت: اجرای طرح قرانی 1451 نیز از دیگر برنامه ها است که 11 هزار و 324 نفر تحت پوشش هستند که حفظ سوره ملک و واقعه را در برنامه دارند.
وی در حوزه نشر قران اظهار داشت: بحث سبک زندگی قرانی 4 کارگاه با حضور 320 نفر دوره دیدند که این افراد می توانند به عنوان استاد در محلات برنامه داشته باشند.
وی ادامه داد: تا کنون یکهزار مرکز و موسسه قرآنی بدون مجوز شناسایی شده است که 280 موسسه آنها برای دریافت مجوز دعوت شده اند.
مسعودی یادآور شد کسانی که نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند از معافیت ها و تسهیلاتی برخوردار می شوند.
وی تاکید کرد: این حرکت برای مجوز دار شدن ونظارت بر فعالیت این موسسات است که در این صورت آسایشی قرآنی حاکم می شود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز گفت: پرورش استعدادهای درخشان قرانی برای نوجوانان 13 تا 18 سال برگزار می شود که بعد از شناخت کافی با گرفتن آزمون در طول سال دوره های پرورشی برای انان برگزار می شود.
وی برگزاری دوره تربیت آموزشیار برای ناجا از دیگر فعالیت ها است که در این دوره فعالان قرآنی در ناجا آموزش می بینند تا خود به عنوان مربی فعال شوند.
وی در خصوص ایجاد اطلس فرهنگی قرآنی استان و کرج بیان داشت: این اطلس برای توزیع مناسب موسسات است که تمام موسسات درآن جانمایی می شوند تا ضمن آن مردم برای استفاده به نزدیکترین موسسه محل زندگی خود مراجعه کنند.
مسعودی بیان داشت: تاکنون ارشاد اسلامی و تبیلغات اسلامی در امر قرآن کار می کردند که اکنون با هماهنگی های به عمل امده دبیری هیات رسیدگی به موسسات قرآن وعترت و کارگروه نظارت برهزینه کرد شورای توسعه قرآن به این سازمان واگذار شد.
وی گفت: مستند سازی فعالیت روحانیون مستقر و شهدای مدافع حرم با همکاری صدا وسیما از دیگر اقدامات این سازمان در البرز است.
وی گفت: در نظر داریم تا تمام مساجد ما دارای امام جماعت و روحانی مستقر شوند که از جمله تاثیرات ان ایجاد اشتغال برای جوانان است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز تصریح کرد: در استان 3 هزار هیات مذهبی دارای مجوز و 200 موسسه قرانی دارای مجوز و یکصد کانون فرهنگی تبلیغی فعالیت می کنند.
6156.6155 خبرنگار : نوشین طهماسبی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.