گودرز محمودی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حالی که نوروز ۹۸ و سال های قبل شاهد سنگین در راه های البرز بودیم اما اکنون این ترافیک ۶۰ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: در مجموع ترافیک این روزها در جاده های اصلی و فرعی استان البرز روان بوده و میزان تصادفات نیز به کمترین سطح رسیده است.

 مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز گفت: اجرای طرح فاصله اجتماعی برای کنترل کرونا از امروز نیز موجب شد تا ترددها بیش از پیش کاهش یابد.

وی افزود: البته ترددهایی که اکنون بین تهران و البرز انجام می شود بیشتر به خاطر وضعیت شغلی افراد است و مردم تاحدود زیادی موضوع کرونا را جدی گرفته و به سلامت خود و دیگران اهمیت می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز ادامه داد: اکنون حدود ۲۰درصد سفرهای کاری مردم تهران و البرز کاهش پیدا کرده است.

محمودی با اشاره به توقف خودروها درورودی های استان اظهار داشت : این توقف ها ناشی از ترافیک نبوده بلکه به خاطر اجرای طرح تب سنجی و غربالگری کرونا است ضمن آنکه خودروهای غیر بومی برگشت داده می شود.

استان البرز دارای یک هزارو۴۵۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی که در نوروز ۹۷ شمار ترددها در جاده های این استان حدود ۳۵ میلیون تردد و در نوروز ۹۸ باوجود مشکلات ناشی از جاری شدن سیل در مناطقی از کشور، تعداد سفرهای ثبت شده در جاده های البرز حدود ۲۹ میلیون تردد ثبت شد.

همچنین در روزهای آغازین و پایانی سفرهای نوروزی  سال های گذشته، شمار ترددهای خودرویی در جاده های البرز به مرز یک میلیون و۸۵۰ تردد می رسید. 

تاکنون تست کرونای یک هزارو۵۵۸ نفر در استان البرز مثبت شده که ۱۴۹ نفر از این افراد فوت کرده اند ضمن آنکه ۲۹ مرگ مشکوک نیز در این استان ثبت شده است.

اکنون ۴۵۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان های البرز بستری هستند.

استان البرز در مسیر مسافران ۱۴ استان کشور قرار دارد.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به ۱۹۹ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.