کمتر از یک ماه پیش بود که با انتشار خبری مبنی بر مبتلا شدن تعدادی از هموطنانمان به ویروس کرونا همه دست به کار شدند، بازاری، کارمند، کارگر، مرد و زن هر کسی به نوبه خود به دنبال این است که با رعایت کردن بهداشت فردی بتواند در از بین بردن این ویروس نقش خود را به خوبی ایفا کند.

مطالب زیادی به خصوص در رسانه ها و فضای مجازی مبنی بر راه های پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا، به صورت مرتب در حال انتشار است به طوریکه امروزه  این بیماری در سر خط اخبار تمام رسانه های دنیا و کشور مت  قرار گرفته است.

در چنین شرایطی که در خانه ماندن و پیشگیری تنها را مقابله با این ویروس به کرار عنوان می شود، اقشار مختلف از جمله بازاری ها، معلمان و کادر درمان تلاش کردند تا با به راه انداختن پویش های مختلف، خطرهای این بیماری و لزوم توجه هر چه بیشتر به رعایت بهداشت را به مردم گوشزد نمایند، چرا که خیابان های مملو از جمعیت در کلانشهری مانند کرج نشان دهنده این واقعیت است که مردم آنچنان که باید این ویروس را جدی نگرفته اند.

در میان پویش های به راه افتاده یکی از اقشاری که همیشه مورد توجه مردم بوده و هستند، ورزشکاران می باشند، ورزشکارانی که بارها در میدان های رقابت افتخار آفرینی کرده و با بالا بردن پرچم پرافتخار کشورمان، عزت و سربلندی ایران و ایرانی را به جهانیان نشان دادند.

ورزشکاران این بار نیز با به راه انداختن عرصه افتخار آفرینی دیگر و نشان دادن عشق خود به این خاک و مردمانش، با توجه به اینکه بسیاری مردم آنها را به عنوان الگو برای خود قرار می دهند سعی کردند تا بار دیگر دین خود را به مردم و کشورشان نشان بدهند.

بیش از ۱۵۶ هزار ورزشکار البرزی در قالب ۴۰ هیات ورزشی در استان البرز مشغول به ورزش هستند که به جرات می توان گفت که رشته ورزشی وجود ندارد که یک البرزی در آن افتخار آفرینی نکرده باشد.

در حالی که در خانه هایشان خود را قرنطینه کردند، ورزش نیز می کنند، از تمریناتشان ویدئو تهیه و با انتشار دادن آنها در فضای مجازی به دنبال این هستند که نقش خود را در آگاهی رسانی هر چه بیشتر به مردم برای مقابله با این ویروس ایفا کنند.

کرونا را شکست می دهیم

 ورزشکاران البرزی با تهیه و انتشار پیام های ویدئویی تنها یک پیام را به مخاطبان خود منتقل می کنند و آن این است که به کمک یکدیگر و عشق به هموطنانمان کرونا را شکست می دهیم.

امروز ورزشکاران با عشق به میهن شان، کرونا را به میدان نبرد طلبیدند، به این باور رسیدند که این بار نیز سکوها را فتح خواهند کرد اما بالا رفتن از این سکو یک شرط دارد و این است که این بار مردم تماشاچی نباشند و آنها نیز همانند ورزشکاران به میدان نبرد بیایند.

معتقدند که کرونا را شکست می دهیم اما این بار نه توسط یک نفر و نه ۱۰ نفر، بلکه ۸۰ میلیون ایرانی باید به میدان نبرد بیایند، دست به دست هم و متحد تا این دشمن سلامتی مردم کشورمان را از بین ببریم.

در این گزارش تلاش شده تا پویش ورزشکاران البرزی  در نبرد با ویروس کرونا هر چه بیشتر به رشته تحریر در بیاید، چرا که ایرانی ها به ورزشکارانشان ایمان دارند و این بار نوبت ما است تا با پاپیوستن به این پویش یاری رسان شان برای جلوگیری از گسترش این بیماری باشیم.

ورزشکاران ایران کوچک با به راه انداختن پویش در خانه می مانیم ، به دنبال این هستند تا به مردم بگویند که کرونا جدی است.

مردم قرنطینه خانگی را رعایت کنند

فرشاد فلاحت زاده بازیکن سال های نه چندان دور فوتبال کشورمان که به پویش ما در خانه می مانیم در یک پیام ویدئویی خطاب به مردم عنوان می کند برای اینکه بتوانیم از انتشار این ویروس به خوبی جلوگیری کنیم بایستی مسایل بهداشتی که بهترین راه قرنطینه خانگی است را رعایت کنیم.

در این شرایط بایستی از رفت و آمد و مسافرت های غیر ضروری اجتناب کرده و به توصیه پزشکان که این روزها در حال نبرد با این ویروس هستند هر چه بیشتر عمل کرد.

مردم به بهداشت فردی بیشتر از همه اهمیت و از تردد به خصوص در اماکن عمومی خودداری کنند، از مردم انتظار داریم که دست به دست هم داده تا این ویروس را برای همیشه ریشه کن کنیم، به امید آن روز.

از اخبار منفی فاصله بگیریم

الهام کاکلی دونده دو ۴۰۰ متر سرعت تیم ملی و بانوی بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا نیز می گوید که چیزی که این روزها ذهن همه مردم را درگیر کرده ویروس کرونا است، اما مهم تر این است که باید در چنین شرایطی خونسرد باشیم و سعی کنیم که بهداشت فردی و محیطی خود را رعایت کنیم.

توصیه می کند یا از دنیای مجازی در این شرایط فاصله بگیریم و یا اگر در دنیای مجازی هستیم از اخبار منفی فاصله بگیریم، چرا که چنین اخباری سبب وارد شدن استرس و در نهایت تضعیف سیستم ایمنی بدن و وارد شدن ویروس کرونا به بدنمان می شود.

این مشکلات را به کمک یکدیگر پشت سر می گذاریم و این مساله ای نیست که از پس آن برنیاییم.

تمرین خانگی نابغه نوجوان پینگ پنگ 

نوید شمس نونهال نابغه البرزی در رشته پینگ پنگ، قهرمان نونهالان و نوجوانان جهان، که ۲  بار قهرمانی مسابقات هوپس جهانی را در کارنامه خود دارد، نابغه ای که عضو بهترین بازیکنان زیر ۱۵ سال دنیا است، این روزها نیز مانند بسیاری از ورزشکاران و مردم خود را قرنطینه کرده است.

قرنطینه خانگی، این ورزشکار قهرمان کوچک را از اهداف بلندش دور نکرده و به همراه برادرش حمید شمس که وی نیز دارنده برنز جوانان آسیا است، تمریناتش را در خانه انجام می دهد.

در فیلم ویدئویی شان در حالی که هر ۲ برادر در حال تمرین پینگ پنگ در خانه هستند، عنوان می کنند که با رعایت اصول بهداشتی ما کرونا را شکست می دهیم.

کادر درمان خدا قوت

پرینازحاجی لو عضو تیم ملی تنیس روی میز بزرگسالان کشور و دارنده نخستین مدال تاریخ تنیس روی میز دختران ایران

در رقابت های بین المللی اسلواکی دیگر ورزشکار البرزی است که از مردم استان و کشور می خواهد که هر چه بیشتر ویروس کرونا را جدی بگیرند.

وی در سخنان خود ضمن تسلیت به هموطنانی که عزیزانشان بر اثر ویروس کرونا از دست دادند می گوید که انتظار ما از دیگر ورزشکاران و مردم این است که این بیماری را جدی بگیرند، مراقب خود و خانواده هایشان باشند و نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند.

حاجی لو در ادامه از کادر درمان که این روزها با تمام وجود در حال خدمت رسانی به مردم هستند تقدیر و عنوان می کند که دستتان را می بوسم، خدا قوت و امیدوارم که هر چه سریعتر این بیماری از کشورمان و تمام جهان ریشه کن شود.

با همدلی و دور از هم بودن از یکدیگر مراقبت کنیم

مهرو کمرانی سرمربی البرزی تیم ملی تکواندو جمهوری اسلامی ایران نیز می گوید که روزهای سخت و عجیبی را می گذارنیم، روزهایی که شاید تصورش را نمی کردیم که برای ما و کل دنیا پیش بیاید.

ویروس کرونا، با وجود اینکه بیماری خطرناکی است اما یک حادثه نیست که نتوانیم جلوی آن را بگیریم، با همدلی و دور از هم می توانیم از یکدیگر مراقبت و کرونا را شکست بدهیم.

انتظارم از تکواندوکاران این است که در منزل به تمرین هایشان ادامه بدهند شاید شور و نشاط و انگیزه ای که دارند موجب شود تا خانواده هایشان نیز به این ورزش علاقمند شوند.

امیدوارم که به زودی همه در کمال سلامت و شاد در کنار یکدیگر باشیم.

ورزشکار ناشنوا البرزی نگران سلامتی مردم اش است

سعید حشمتی بازیکن تیم والیبال ناشنوایان البرز یکی دیگر از ورزشکاران این مرز و بوم است که نگران سلامتی مردمانش است و از آنها می خواهد که مسایل بهداشتی را رعایت کنیم.

وی ضمن آرزوی سلامتی برای تمام مردم ایران می گوید که از تمام مردم، ورزشکاران و ناشنوایان خواهش می کنم در خانه بمانید و به مسافرت نروید تا بتوانیم با کمک یکدیگر ویروس کرونا را شکست دهیم.

بعد از عید نوروز همانند گذشته با یکدیگر ورزش کرده و بار دیگر افتخار آفرینی خواهیم کرد.

تغذیه سالم برای از بین بردن کرونا

کیارش فرزان بازیکن البرزی تیم ملی تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران دیگر ورزشکاری است که به پویش در خانه می مانیم پیوسته و عنوان می کند که با هدف ارتقای سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا، از تمام مردم و ورزشکاران تقاضا می کنم که نکات بهداشتی در این رابطه را جدی بگیرند.

بدون استرس، با تغذیه سالم و ورزش در منزل این برهه را پشت سرخواهیم گذاشت .

تاخدا هست، نگرانی نیست

فاطمه خندان عضو تیم ملی فوتبال بانوان دیگر ورزشکار البرزی است که به این پویش پیوسته و می گوید که تا خدا هست جای نگرانی است و تنها نیاز است که اصول بهداشتی را رعایت و کارهایی که سبب انتشار این ویروس می شود را انجام ندهیم.

در این روزها تا جایی که مقدور است سعی کنید که از خانه هایتان بیرون نروید، البته خانه ماندن برای افرادی مانند ما فوتبالیست ها که بدنمان به تمرین مداوم نیاز دارد سخت است.

اما همگی می توانیم شرایط مناسب را برای خودشان فراهم کرده، جای نگرانی وجود ندارد و ما می توانیم با توکل به خدا ورعایت نکات بهداشتی این بیماری را ریشه کن کنیم.

پیشگیری مقدم بر درمان است

محمد نصرتی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران نیز می گوید که این روزها همه درگیر این ویروس بد یمن کرونا هستیم، پیشگیری مقدم بر درمان است، اما امید داشته باشیم، بیماری هایی در گذشته بودند که چه بسا شاید خطرناک تر از کرونا بودند.

نگرانی نداشته باشید، خداوند حواس اش به ما است، اما خودمان نیز باید بهداشت فردی را رعایت کنیم و به طور قطع این بیماری دست از سر ما برمی دارد.

از حدود سه هفته پیش تاکنون ۱۰۶  مشکوک و کرونایی در البرز جان باخته اند ضمن آنکه تاکنون یک هزار و ۱۰۰ بیمار مشکوک و کرونایی البرز بهبود یافته اند.

اکنون ۵۰۰ بیمار کرونایی و مشکوک در بیمارستان های البرز بستری هستند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش ۱۲۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.