امروز کلاس درس معلمان متفاوت  از روزهای گذشته است زیرا در این روز از مقاومت به عنوان مهمترین درس انقلاب اسلامی برای دانش آموزان سخن گفته می شود..

انقلاب اسلامی به عنوان واقعه بزرگ تاریخی و پدیده اجتماعی سیاسی که بر مبنای شعار محوری استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در بهمن ماه ۵۷ در ایران زمین موجودیت یافت تا درس مقاومت در برابر استکبار و ظالمان را به جهانیان بیاموزد.

در این روز معلمان به این مهم اشاره می کنند که امنیت و آسایش ایران حاصل پرپر شدن شهدای گرانقدری چون سردار حاج  قاسم سلیمانی است که اگرمجاهدت این دلیرمردان نبود امروز نمی توانستیم به ملتی آزاده ، مستقل و تاثیرگذار در عرصه جهانی شهرت پیدا کنیم.

امروز معلمان و دانش آموزان در کلاس های درس به فرزندان غیور ایران همانند سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی افتخار می کنند که تا پای جان از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع می کنند و موجی از مقاومت و وحدت را در جهان اسلام رقم می زنند.

فعالان سنگر علم و دانش بر خود می بالند که امروز درس مقاومت را مرور می کنند و بار دیگر با معمار کبیر انقلاب اسلامی، شهدا و ولایت تجدید میثاق می کنند.

رشادت های جوانان برومند، انقلاب و نظام را بیمه کرد و نشان داد که با داشتن پشتوانه مردمی و در پرتو حاکمیت اسلام و وحدت نیروها می توان هر دشمن خیره سری را ناکام ساخت.

سردارسرافراز سپاه اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی درس بزرگ آزادگی و مقاومت در برابر متجاوزان به مردم منطقه داد و نام جاودان این شهید والامقام تا همیشه در اذهان تاریخ خواهد ماند.

معلمان و دانش آموزان البرز نیز آسایش وامنیت امروز خود را مدیون خون شهدایی می دانند که برای حفاظت از کیان این مرز و بوم جانانه دفاع و از خودگذشتگی کردند.

مقاومت مهمترین درس شهدا

رییس سازمان بسیج فرهنگیان استان البرزگفت: قیام امام حسین(ع) در برابر حکومت ظالم یزیدیان، درس ایستادگی و مقاومت را به بشریت آموخت و راه مقابله با سلطه‌جویان را به جهانیان نشان داد.

مجتبی آمرکاشی افزود: بصیرت به ما یاد می دهد دفاع از دین مهمترین موضوع است و بی بصیرت ها در جبهه باطل قرار می گیرند که امروز بار دیگرشهدایی چون سردارشهید قاسم سلیمانی آن را به ما یادآوری کرد.

وی با اشاره به اینکه پیام مکتب عاشورا مقاومت است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی که نشات گرفته از قیام اباعبدالله الحسین (ع) است،شکست استعمار داخلی و نبرد با استکبار جهانی را سرلوحه کار خود قرار داده است.بدون تردید این موفقیت چهل ساله را نیز مرهون عنایت اهل بیت (علیهم السلام) و درس گرفتن از محرم و عاشورا می‌دانیم. یکی از پیام های عاشورا این است که سازش و تسلیم در برابر حکام ظالم و نالایق در قاموس اسلام و قاموس آل الله به هیچ وجه جایی ندارد.

آمرکاشی اضافه کرد: یکی از پیام های عاشورا این است که باید در مقابل دشمنان اسلام که برای رسیدن به اهداف خود از هیچ خباثت و جنایتی فروگذار نبوده و به هیچ اصل انسانی پایبند نیستند، بایستیم وبه همین دلیل است که در مسیر مقاومت و نبرد با استکبار از دادن جان و مال خود ابایی نداریم .

وی یادآورشد: خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی برای ملت ایران و آزادیخواهان جهان یک شوک عمیق بود اما امروز فرزندان ایران در مدارس امروز در سوگ شهادت وی قدردان حماسه آفرینان ایران زمین در دفاع از اسلام و انقلاب می شوند.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان استان البرز ادامه داد: ما افتخار می کنیم که زیر پرچم قرآن و عترت تحت زعامت ولی فقیه زمان ،مقام معظم رهبری هستیم و امروز می‌بینید که نهضت امام خمینی مرهون نهضت عاشوراست.

وی تاکید کرد: اقدامات تروریستی و به شهادت رساندن فرزندان اسلام و انقلاب از جمله شهید سردار قاسم سلیمانی نه تنها روحیه نامیدی و ترس دربین مردم انتشار نمی دهد بلکه موجب وفاق ملی و وحدت در بین مردم ولایت مدار ایران می شود.

 نسل چهارم انقلاب و شهادت

مدیرآموزش و پرورش ناحیه چهار کرج با اشاره به اینکه امام  خمینی (ره) تاکید داشتند که ما با دست خالی و تنها با اراده مردم بر این قدرت فوق العاده شیطانی غلبه کردیم، افزود: نسل چهارمی های انقلاب اسلامی امروز این مقاومت را با ایثارگری شهدایی چون سردار قاسم سلیمانی به چشم می بینند.

مراد مالمیربیان داشت: نسل اول در شکل گیری انقلاب اسلامی و نسل دوم در تثبیت و پاسداری و نسل سوم و چهارم تربیت شده و رشد یافته و ثمره سرمایه گذاری انسانی دوره انقلاب هستند.وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید بدانند که آمریکای قبل از انقلاب با آمریکای امروز هیچ فرقی نکرده است چرا که آنان سه دهه درافغانستان، عراق و سوریه و در منطقه خاورمیانه حضور فیزیکی و نظامی پر هزینه داشته و همواره شکست خورده اند.

وی با بیان اینکه جوانان با شعار «ما می توانیم» کار کشور را پیش می برند، اضافه کرد: دانش آموزان نیز در سنگر تعلیم و تربیت با این رسالت سنگین آگاهند و در گام دوم انقلاب برای آن رسیدن کوشش می کنند.

مالمیر به کتاب‌های منتشر شده درحوزه دفاع مقدس پرداخت وافزود: شناساندن شهدا و انسان‌هایی شاخصی که در آن دوران در فعالیت‌های انقلاب ودفاع مقدس نقش آفرین بوده‌اند و شهدایی چون سردارقاسم سلیمانی که جانشان را فدای اسلام و انقلاب کردند باید به عنوان یک نهضت فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه  چهارکرج عنوان کرد: امروزدر کنار جوانان دیروز که در نبرد گرم انقلاب حضور داشتند، نسل چهارم انقلاب درمیدان حضور دارند زیرا رویش انقلاب و دفاع از اسلام و انقلاب را نه تنها در کتاب ها خوانده و از زبان تاریخ شنیده اند بلکه مقاومت را از سرداران بزرگی چون شهید قاسم سلیمانی آموخته اند.

وی گفت: در برنامه هایی که به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی در مدارس برگزار می شود بار دیگر فرهنگیان و دانش آموزان یکصدا فریاد می زنند که سردار راهت ادامه دارد و ما از تهدیدهای ترامپ و وعده ها و شعارهای توخالی دولت آمریکا نمی ترسیم.

مقاومت و ولایت مداری میراثی جاودانه

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرزهم ضمن تسلیت شهادت سردارسلیمانی بدست نیروهای متجاوز ارتش جنایتکار آمریکا در عراق اظهار داشت: جامعه اسلامی هرگز رشادت‌ها وجانفشانی‌های سردار سلیمانی در مبارزه و شکست داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی در منطقه را از یاد نخواهد برد.

دکترمحمد رضا اسپرورین خاطرنشان کرد:  مقاومت و ولایت مداری میراثی ارزشمند و جاودانه از شهداست که این مهم درحیات پر برکت سردار شهید سلیمانی که سراسر مجاهدت در راه اعتلای اسلام ، عظمت ایران و ولایت مداری محض بود را همگی دیدیم و حس کردیم.

ویادآورشد: این دلاورمرد جبهه مقاومت همه عمر پر برکت خود را در خدمت به مردم و جهاد در راه خدا گذراند و به عهد و پیمانی که با خدا و یاران شهیدش بسته بود وفادارماند.

وی با بیان اینکه مردم سوریه و عراق چهره نورانی و جانفشانی این سردار رشید اسلام را هرگز از ذهن شان پاک نمی‌کنند،تصریح کرد: د: ترامپ جنایتکار با این اقدامات آمریکا و اسراییل را به سمت نابودی پیش می‌برد.

اسپروین با اشاره به اینکه سردار سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان،  جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش درعراق داشته‌ است، اضافه کرد: همه ما رهرو شهدا که می توان از آنان به عنوان خیرین ایثار گری یاد کرد، هستیم.

 وی بیان داشت: از مکتب شهدا می توان درس های زیادی گرفت امام مهمترین درس آن مقاومت و ولایت مداری است که برای آموختن آن همواره نیاز به یادآوری و آموزش داریم.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرزعنوان کرد: امروز دانش آموزان در کلاس های درسشان این درس را مرور می کنند زیرا رشادت های سردار شهید سرافراز ایران سردار قاسم سلیمانی را به چشم دیده اند.

اسپرورین ادامه داد: سردار قاسم سلیمانی فرزند انقلاب و ایران است که همه با شنیدن خبر شهادتش شوک زده شدند اما دشمنان بدانند که این راه همواره تداوم دارد.

وی تاکید کرد: تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی ملت ایران در مقابل زیاده‌خواهان پیام با ارزش دوران دفاع‌ مقدس است .

گنجینه دفاع مقدس و شهدا

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: هشت سال جنگ تحمیلی گنجینه‌ غنی از درس‌های عبرت‌آموز برای نسل‌ آینده ساز کشور است.

فرشته فهمیده با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی به ویژه استکبار جهانی در حیات ۴۰ ساله انقلاب اسلامی از ابزارهای مختلف برای آسیب رسانی به کشور استفاده کردند، خاطرنشان کرد: اما ایستادگی ملت ایران و ایثارگری شهدای عزیزی چون شهید قاسم سلیمانی توطئه‌های آنان را بی‌اثر کرده است.

وی بیان داشت: آمریکا پس از مذاکرات هسته‌ای به‌دنبال فرصتی برای ضربه‌زدن به ایران اسلامی است اما ملت ایران با روحیه مقاومت هم‌چنان در مقابل استکبار جهانی ایستادگی می‌کند.

وی تصریح کرد: به برکت خون پاک شهیدان ایران اسلامی امروز به  قدرت نظامی برتر در منطقه تبدیل شده و مقاومت اسلامی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی یادآورشد: امام راحل تفکر مقاومت اسلامی و آزادی‌خواهی را احیا کرد و امروز بسیاری از مردم تحت ستم  از انقلاب امام راحل درس‌های زیادی را آموخته‌اند.

خواهرشهید فهمیده با بیان اینکه دفاع مقدس سرمایه ارزشمند فرهنگی کشور است، افزود: دفاع مقدس گنج بزرگ از دستمایه‌های اخلاقی، انسانی و معنوی است و این سرمایه ارزشمند فرهنگی باید به درستی به نسل چهارمی های انقلاب شناسانده شود.وی عنوان کرد: حفظ انسجام و وحدت در تمامی امور دشمنان را ناامید و اهداف ایران اسلامی را به پیش می‌برد.

وی اعتماد نکردن به دشمنان و بیگانگان و فریب خنده آنها، اعتماد به جوانان و داشته‌های خود، مدیریت جهادی و حفظ وحدت و انسجام را از دیگر درس‌های دوران دفاع مقدس برای مردم و مسئولان عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرزبا بیان اینکه دفاع مقدس مختص زمان خاصی نیست، اظهار داشت: دفاع مقدس در تمامی دوران انقلاب اسلامی باید در جامعه ساری و جاری باشد چرا که امتداد نهضت عاشورا است.

فهمیده با اشاره به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن اهمیت هشت سال دفاع مقدس ، اضافه کرد: امروز بدخواهان نظام اسلامی از گسترش فرهنگ دوران دفاع مقدس در جامعه ترس دارند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس همچنان باقی است، ادامه داد: استکبار بویژه آمریکا علاوه بر بی هویت نشان دادن جوانان ایران برای تغییر سبک زندگی اسلامی ایرانی در جامعه تلاش می‌کند.

این مسوول گفت: امروز هرچه داریم به برکت خون شهدا و مجاهدت خالصانه جوانان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس و مقاومت شهدای گرانقدری چون سردار سرافراز اسلام قاسم سلیمانی در برابرابرقدرت های دنیا است.

وی افزود: با به شهادت رسیدن این فرمانده جان برکف باردیگر درس مقاومت در مدارس برای دانش آموزان تبیین می شود.

فهمیده اخلاص، تدین و ولایت مداری سردار سپهبد قاسم سلیمانی را زبان زد خواند و عنوان کرد: اوعاشق مبارزه با دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بود و هیچ گاه فرمانده سنگرنشین نبود که این مهم در برنامه هایی که به همین مناسبت در مدارس برگزار می شود به تصویر در می آید.

راه سردار ادامه دارد

مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: اقدام جنایتکارانه و تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی، ناشی از ترس و عصبانیت دولتمردان این کشوراز قدرت روبه افزایش جبهه مقاومت است.

سالار قاسمی اظهارداشت: آمریکایی ها بدانند که شهید سلیمانی تنها متعلق به ملت ایران نبود بلکه او متعلق به همه مستضعفان و ملت‌های مظلوم جهان است و راهش با قدرت همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی عظمت را به جهان اسلام بازگرداند، خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت کاری کرده که اسراییل دور خودش دیوار بکشد چرا که می‌داند از بین خواهد رفت. 

قاسمی  با اشاره به اینکه جبهه مقاومت با خون پاکانی چون سردار سلیمانی قوی تر خواهد شد، اضافه کرد: شهید سلیمانی انسان‌های مظلوم و مسلمانان را از شر ظالمان نجات داد و مانع عملی شدن توطئه‌های استکبار و غربی ها برای نابودی جامعه اسلامی در منطقه پر آشوب خاورمیانه شد.

وی بیان داشت: کسی که توانست کمتر از سه سال طومار پلید داعش این گروهک دست نشانده غرب را در هم بپیچد سردار سرافراز سلیمانی بود، پس آمریکایی ها حق دارند عصبانی باشند، زیرا همه آرزویشان با حضور این ژنرال مقتدر برباد رفته بود.

قاسمی تصریح کرد: سردار سلیمانی نجاتگر ملت‌های عراق، سوریه، اقلیم کردستان عراق و لبنان در مقابل حملات و وحشی‌گری های داعش و دیگر عناصر پلید گروهک های تروریستی بود .

وی افزود: مهمترین درس دفاع مقدس، مقاومت در برابر دشمن بود که همین استقامت و پایمردی منجر به پیروزی ما در برابر رژیم بعثی شد و سردار قاسمی بار دیگر آن را در جبهه مقاومت به تصویر کشید.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: آمریکایی‌ها فکر می کردن با شهادت سردار سلیمانی انتقام نابودی داعش را از او می گیرند اما اشتباه بزرگی مرتکب شدند زیرا نابودی استکبار را رقم زدند.

درس مجاهدت و وحدت

استاندار البرز گفت: سردار شهید سلیمانی، از نسل مجاهدانی بود که در دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در راه حراست از کیان کشور جانفشانی کرده است.

عزیزاله شهبازی افزود: شهید سردار سلیمانی در دفاع از سرزمین اسلامی و  براساس راهبردهای مقام معظم رهبری در راستای مطالبات مردم در جبهه های مقاومت و حمایت از نهضت های آزادی بخش حضور مجاهدانه داشت.

وی خاطرنشان کرد: متجاوزان منطقه در تاریکی شب این شهید والامقام را نشانه رفتند چرا که شهید سیلمانی دسیسه های آنها را در منطقه ناکام  کرده بود.

استاندار البرز با اشاره به اینکه آمریکایی ها با این حرکت خصمانه در واقع ضامن نارنجک منطقه خلیج فارس را کشیدند، یادآورشد: سردار حاج قاسم سلیمانی محور مقاومت ایران اسلامی را مستحکم تر کرد.

رییس شورای آموزش و پرورش البرز موج عظیم جمعیت درراهپیمایی روز گذشته را نشانه اتحاد مردم ایران برعلیه دشمنان دانست و اضافه کرد: شعارهای مردم در این راهپیمایی نشان از این داشت که با ریختن خون شهید سردار سلیمانی، محور مقاومت را مستحکم تر شده است.

وی تصریح کرد: دشمنان مطمئن باشند که سردار سلیمانی ها یکی پس از دیگری سلاح ایشان را برمی دارند.

وی ادامه داد: اکنون نیز یکی از فرماندهان شجاع کشورمان سلاح ایشان را از زمین برداشته و در راه وی قدم گذاشته است.

بامداد جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.