مجتبی محرمی روز دوشنبه در همایش پدافند غیر عامل زیستی در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد واکسن های دامی کشور توسط رازی تولید می شود، اظهار داشت: میزان واردات سالانه واکسن به کشور بیش از ۱۰ میلیارد دز است ، این در حالی است که رازی در بهترین شرایط توانسته سالی بیش از چهار میلیارد دز واکسن تولید کند.

وی ادامه داد: اگر موسسه رازی تحت تاثیر فشارها  نباشد به طور حتم می تواند مقدار بیشتری واکسن تولید و در اختیار مراکز درمانی کشور قرار دهد.

معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت : این موسسه در شرایط تحریم بین المللی  در زمینه تامین مواد اولیه و تجهیزات خود با مشکلاتی روبرو است.

محرمی بیان داشت : در این بین رازی از داخل نیز تحت فشارهایی قرار دارد و مشکلاتی با دستگاه هایی از جمله شهرداری، دارایی، مالیات و مترو دارد که موسسه را تحت تاثیر قرار می دهند.

وی عنوان کرد: بخش خصوصی به جای اینکه خلاها را پیدا و به دنبال پر کردن آنها باشد، به دنبال این است که آن چیزی که در رازی است را بگیرد و همان را تولید کند ، این در حالی است که نباید بخش هایی مانند موسسه رازی را برونسپاری کرد.

معاون موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی  افزود: دشمنان ما به خوبی می دانند که چگونه ما را تحت فشار قرار دهند، ضروری ترین داروهای مورد نیاز کشور را که در داخل تامین نمی شود، به ما نمی دهند باید از ظرفیت موسسه هایی مانند رازی استفاده کرد و کشور را در شرایط خاص قرار ندهیم.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از سال ۱۳۰۳ در منطقه حصارک کرج فعال شده است.

این موسسه تامین کننده بخشی از واکسن انسانی و دامی کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.