حجت الاسلام علی ارجمند عین الدین روز چهارشنبه در نشست پدافند غیرعامل بخش کشاورزی استان البرز افزود: سالانه ۱۰۰ هزار نفر به انواع سرطان‌ها مبتلا می‌شوند و هزینه‌های نجومی صرف خرید داروها و تجهیزات پزشکی می شود و هزینه کردن این بودجه های نجومی در حوزه درمان، شیپور را از سر گشاد آن زدن است.

وی اظهار داشت: بر اساس تعریف قرآن، گاهی در یک جامعه از طریق جنگ نرم فساد ایجاد می‌شود و از طریق جنگ گرم، تبلیغ و هدایت، گاهی اصلاح ایجاد می‌شود که بارزترین این نوع اصلاحات غزوات نبی اعظم (ص) بود.

ارجمند عین الدین گفت: در یکی از آیات، خداوند منان دشمن‌ترین دشمنان مسلمین را کسانی معرفی می‌کند که کشاورزی و نسل مسلمین را نابود می کنند.

وی افزود: امروزه دشمنان انقلاب یک جنگ جمعیتی و زیستی تمام عیاری را علیه مسلمانان و به‌ویژه شیعیان ایران راه اندازی کرده اند که یک محور مهم آن کاهش جمعیت از طریق غذا و محصولات غذایی است.

وی یادآور شد: همانطور که سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشوراعلام کرده «امروزه به مدد بیوتکنولوژی ژن عقیمی کشف شده است، به حدی که می‌توانند از طریق غذا از هر ۲۰ بارداری ۱۸ مورد آنرا به سقط برسانند و با همین حربه در یکی از ایالت‌های هندوستان ۳۰ میلیون از جمعیت آن ایالت کاسته شد».

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: سال هاست که مدیران جهاد کشاورزی شعار «امنیت غذایی» سرمی‌دهند، ولی به نظرم در کشوری که سالانه غذای ۱۵ میلیون نفر انسان یا دور ریخته می‌شود و یا قبل از مصرف هدر می‌رود و در کشوری که قیمت خرید محصولاتی مانند گوجه، سیب و هندوانه در فصل برداشت به زیر ۵۰۰ تومان می‌رسد تا حدی که کشاورز انگیزه برداشت محصول خود را ندارد، باید هدف تامین «ایمنی غذایی» را بیش از امنیت غذایی وجه همت خودمان قرار دهیم.

وی گفت: چرا کسی سوال نمی‌کند چطور شیطان بزرگ آمریکا که ایران را کاملاً تحریم کرده و حتی حاضر به فروش لاستیک هواپیما به ایران نیست در زمینه فروش غذای دام، بذر، اسپرم گاو و محصولات غذایی شرکت‌های خود هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند؟

ارجمند عین‌الدین اضافه کرد: وقتی صدها بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد، انتظار می رود قبل از اینکه این بیماری ها از طریق دام به انسان منتقل شود و در نتیجه بخواهیم بودجه‌های نجومی برای مهار آن بیماری هزینه کنیم، چرا بخشی از این بودجه ها را در سازمان دامپزشکی هزینه نکنیم، با اینکه همه می دانیم پیشگیری مهمتر از درمان است؟!

وی گفت: یا وقتی کشاورزان ما از ۲۶۰ نوع سم استفاده می‌کنند و بخش مهمی از این سموم، غیراستاندارد و یا حتی خارج از رده هستند و اغلب آنها وارداتی است، چرا برای جایگزینی سمومی که به صورت قاچاق  وارد می شود، هزینه تولید سموم بیولوژیک به مراکز دانش بنیان داده نمی‌شود و یا از تولیدات بالفعلی که برخی از شرکت‌های با تولید محدود دارند حمایت نمی‌شود؟

استان البرز دارای ۶۸ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و بیش از ۳۰ هزار بهره بردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.