به گزارش ایرنا، علی اصغر کمالی زاده روز چهارشنبه در آیین درختکاری که در منطقه باغستان کرج برگزار شد به اقدامات مجموعه مدیریت شهری این کلانشهر برای توسعه فضای سبز اشاره کرد و افزود: از محل این بودجه قرار است پروژه هایی همچون ایجاد 2 اکوپارک در مناطق حصار و بیجی و تپه مرادآب اجرا شود.
وی اظهار داشت: با اجرای این پروژه هادر شرایط تغییرات اقلیمی با وضعیت بهتری روبرو خواهیم شد که فضای سبز مناسب و زیست پذیری را به شهروندان هدیه خواهیم کرد.
وی با اشاره به جنگل کاری مجموعه یک هزار هکتاری شمال غرب کرج واقع در منطقه باغستان، گفت: از این مجموعه حدود 800 هکتار جنگل کاری شده و عملیات اجرایی جنگل کاری 200 هکتار باقی مانده نیز از امروز آغاز می شود.
کمالی زاده ادامه داد: این مجموعه جنگل کاری شده در محدوده باد غالب شهر کرج است که گامی جهت جلوگیری از ورود ریزگردها و پالایندگی مناسب هوای کلانشهر کرج برداشته می شود.
وی به پروژه های در دست اجرای شهرداری و مجموعه شهری کرج اشاره کرد و افزود: علاوه برکرج در خارج از محدوده این کلانشهر ، ایجاد 90 هکتار فضای سبز در حوزه جغرافیایی شهرستان ساوجبلاغ و در محدوده مرکز رادیویی بعثت در دست اقدام قرار گرفته است.
شهردار کرج اضافه کرد: همچنین در مشارکت با فرودگاه پیام 200 هکتار از محدوده این منطقه جنگل کاری می شود و در تلاش هستیم تا در مرکز دفن زباله حلقه دره هم یک جنگل کاری مناسب داشته باشیم.
وی گفت: تمام این طرح ها در حوزه غربی کلانشهر کرج اجرا می شود تا روند مناسبی در بروز گرد و غبار و ریزگرد داشته باشیم.
کمالی زاده یادآور شد که عملیات اجرایی پارک همگام و پارک هشت و نیم هکتاری کیانمهر نیز به پایان رسیده و در روزهای آینده شاهد بهره برداری از آن ها خواهیم بود.
وی با اشاره به فرا رسیدن 22 اسفند روز شهید ، گفت: هفته آینده برنامه های ویژه به همین مناسبتدر کلانشهر کرج به اجرا درمی آید.
در پایان، مراسم درختکاری با حضور آحاد مردم، مسئولان و جمع کثیری از دانش آموزان برگزار شد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.