مقصود جعفری نیا روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: چند سالی است که به بهانه های جشن ازدواج یا تولد تولید کیک های منقوش به عکس های افراد مرسوم شده و مصرف کنندگان از مضرات آنها بی اطلاع هستند.
این مسئول با اشاره به اینکه عمده طرفداران این گونه کیک ها کودکان هستند، گفت:مصرف کیک های تصویردار و منقوش به خاطر وجود رنگ های شیمیایی دارای زیان آور است .
وی خاطر نشان کرد: در استان البرز 2 شرکت در این زمینه فعالیت می کردندکه با نمونه برداری از تولیدات آنها مشخص شد که برای حک کردن تصاویر بر روی کیک ها از رنگ های مخصوص چاپگرهای رنگی استفاده شده است.
جعفری نیا بیان داشت: برخی افراد متخلف مدل و نقوش را روی کاغذ نشاسته ای پیاده می کنند که آثار این مواد بر روی کیک می ماند.
وی با بیان اینکه وجود رنگ های شیمیایی در موادغذایی سبب مسمومیت های شدید و احتمال بروز امراض صعب العلاج می شود، اظهارداشت:مصرف این گونه کیک ها برای بانوان باردار، کودکان، سالمندان و افرادی که بیماریهای زمینه ای دارند خطرات آن بیشتر است.
جعفری نیا یاد آورشد: 2 شرکت که در این زمینه فعالیت می کردند پلمب شدند لیکن طبق بررسی اکنون در خارج از استان البرز فعالیت می کنند.
این مسئول گفت: با توجه به فرارسیدن شب یلدا و نمادهای آن مردم از سفارش کیک های با نقوش و تصاویر خودداری کنند.
وی افزود: مردم درصورت مشاهده چنین مواد غذایی ، موارد را از طریق شماره تلفن 190 بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اطلاع رسانی کنند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.