به گزارش ایرنا، دکتر رضا صفری شالی روز شنبه در هشتمین نشست بررسی سرمایه اجتماعی ایران' در جهاد دانشگاهی البرز گفت: درمسیر رشد و توسعه ، علاوه بر سرمایه های اقتصادی و انسانی و برخورداری از کارشناسان، مدیران و نیروی انسانی، ضروری است «سرمایه اجتماعی» نیز به عنوان یک شاخص مهم و محوری مورد توجه خاص قرار گیرد.
وی افزود: توجه خاص‌ به «سرمایه اجتماعی»‌، ترویج فرهنگ پیوندها ، احساس امنیت ، امید ، همدلی و تقویت وفاق ملی را در پی دارد و همراهی آن با سرمایه های انسانی و اقتصادی توسعه پایدار را به ارمغان خواهد آورد.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: اگر درجامعه سرمایه اجتماعی کمرنگ شود و مردم به مسئولان یا به همدیگر اعتماد نداشته باشند در آن جامعه تاثیر سرمایه های اقتصادی و انسانی درحد انتظار نخواهد بود.
وی «رضایت»، «اعتماد» ، «امنیت» ، «مشارکت» ، «امید» و «نشاط» را 6 مولفه‌ سرمایه اجتماعی دانست و گفت:در جوامعی که رضایت فردی، خانوادگی، اجتماعی، نهادی و سیاسی درحد مطلب باشد ، اقبال رسیدن به پیشرفت بیشتراست .
این استاد جامعه‌شناسی دانشگاه خوارزمی بیان داشت: خوشبختانه در مواردی همچون امنیت، مشارکت و اعتماد، وضعیت جامعه ما مطلوب است ، اما در حوزه امید اجتماعی نیاز است که کار های بیشتری انجام شود.
وی ادامه داد: برای تقویت سرمایه اجتماعی ضرری است توسط اساتید علوم انسانی موضوعاتی که در خصوص سرمایه اجتماعی در فرهنگ ایرانی اسلامی وجود دارد شناسایی ، مطرح و معرفی نمایندچراکه رسالت ما دانشگاهیان ایجاب می‌کند که خیلی از کارها را مشارکتی و به صورت داوطلبانه انجام دهیم و انتظاری هم نداشته باشیم.
صفری گفت: مقابله با دشمنان در طول هشت سال دفاع مقدس آن هم با کمترین امکانات بیانگر بالاترین سرمایه اجتماعی در آن زمان بود که باید این اعتماد و مشارکت عمومی را تقویت کرد.
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز ، این نشست به همت اداره فعالیت های دینی ، ادبی‌ و هنری حوزه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز در دانشگاه خوارزمی برگزار شد.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.