به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی در آیین افتتاح باشگاه پیشکسوتان فرهنگیان البرز که عصر چهارشنبه با حضور وزیر آموزش‌ و پرورش در مهرشهر کرج برگزار شد، افزود: اقدامات بزرگی در بخش آموزش و پرورش البرز به خصوص در دولت تدبیر و امید انجام شده است.
وی اظهار داشت: ورزش و نشاط جزو ارکان اصلی برنامه‌های دولت تدبیر و امید بوده که به آن در این برهه زمانی پرداخته ‌شده است.
وی بیان داشت: اعزام کاروان تجهیزات ورزشی به مدارس با عنوان پویایی، شادابی و سلامتی که در البرز به صورت نمادین صورت گرفت نشان از همت دولت در عرصه سلامتی دانش آموزان در مدارس دارد.
وی با بیان اینکه البرز بالاترین مهاجرت پذیری را در کشور دارد، خاطرنشان شد: دراین استان ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای توسعه و تقویت زیرساخت‌ها از جمله کسترش دامنه خدمات در حیطه آموزش ، ورزش و اشتغال در دو بخش دولتی و خصوصی استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از ظرفیت‌های البرز مغفول مانده است، یادآورشد: طی چند هفته گذشته بررسی‌های دقیقی در مورد وضعیت دو شهرک صنعتی در این استان انجام شد که حدود 4 هزار میلیارد تومان سرمایه در این شهرک‌ها در انتظار رفع موانع بودند.
وی ادامه داد: با پیگیری جدی به دنبال حل مشکلات شهرک‌های صنعتی البرز برآمده‌ایم، لذا باهم افزایی و تعامل، مسیر احیا و رفع موانع این دو شهرک هم اکنون هموارشده است.
نجفی اظهارداشت: البرز دارای ویژگی‌های کم‌نظیری در کشور است که در صورت عدم توجه دقیق به‌طورقطع رشد روزافزون مهاجرت‌ها و تراکم جمعیت بالا به تهدید تبدیل خواهد شد.
وی تاکید کرد: البرز برای تقویت زیرساخت‌های آموزشی نیازمند نگاه ملی در کنار مشارکت خیرین مدرسه ساز است.
استان البرز 460 هزار دانش آموز در 2 هزار و 700 کد مدرسه دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.