پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

​رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران:

مهم‌ترین مساله صنایع معدنی، تصدی گری دولت است

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: آنچه که می تواند در سال رونق تولید به بخش صنعت و صنایع معدنی کشور کمک کند، اجرای نقشه راه و همچنین برنامه 4 ساله وزارت صمت است.

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: اکنون مهم ترین مساله بخش صنعت و صنایع معدنی کشور، تصدی گری دولت است.

داریوش اسماعیلی در آستانه فرارسیدن 10 تیر روز صنعت ومعدن اظهار داشت: باوجود قانون 35 رفع موانع تولید که به وضوح می گوید معادن و فروش آن باید به بخش خصوصی واگذار شود اما این موضوع هنوز تحقق پیدا نکرده است.

وی گفت: اگر این ماده قانونی یعنی رفع موانع تولید مشخص شود و دولت معادن خود را به بخش خصوصی واگذار کند مطمئنا بخش زیادی از مسایل این بخش قابل حل خواهد بود.

رئیس سازمان نظامی مهندسی معدن در ادامه به نامگذاری سال جاری به عنوان رونق تولید اشاره کرد و افزود: آنچه که می تواند در سال رونق تولید به بخش صنعت و صنایع معدنی کشور کمک کند، اجرای نقشه راه و همچنین برنامه 4 ساله وزارت صمت است.

وی تصریح کرد با اعمال و اجرای نقشه راه و برنامه 4 ساله وزارت صمت، بیش از 80 درصد مسایل بخش معدن کشور رفع خواهد شد.

اسماعیلی گفت: در این بخش نحوه ارتباط صنعت و دانشگاه، پژوهش های کاربردی، تکلیف معادن و موارد اکتشافی باید به عنوان مهم ترین مساله مورد عنایت قرار گیرد.

10 تیر در تقویم رسمی کشور به عنوان روز صنعت و معدن نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.