به گزارش ایرنا، نام این هنرمند فقید همواره پس از گذشت 10 سال از مرگش همواره بر تارک این خاک می درخشد و علاوه بر مردم دیار نصف جهان در قلب همه ایرانیان جای دارد.
ارحام صدر در 12 اردیبهشت سال 1302 در اصفهان به دنیا آمد. وی فعالیت هنری خود را از سال 1326در هنر نمایش آغاز و در سال 1343 گروه هنری ' ارحام صدر' را تاسیس کرد و با هنرنمایی در نمایش های کمدی، در داخل و خارج به « شکرپاره اصفهان » معروف شد.
این هنرمند فقید که دانش آموخته رشته فلسفه و امور تربیتی از دانشکده ادبیات دانشگاه اصفهان بود، در دوره جوانی برای اولین بار زمانی که دانش آموز دبیرستان بود به روی صحنه نمایش رفت.
در آن دوران در جشن سالانه دبیرستان ادب اصفهان سه شب نمایش برای معلمان، والدین و بزرگان شهر اجرا می ‌شد اما با ظهور ' ارحام صدر ' به دلیل نقش آفرینی شکرپاره اصفهان در نمایش ' رفیق ناجنس ' استقبال زیادی از این نمایش صورت گرفت و بلیت آن به جای سه شب تا هفت شب فروخته شد.
ارحام صدر آخرین باردر فیلم ویدیویی 'دُرسا' در سال 1384 ساخته محسن دامادی بازی کرد.
در سال های بعد از انقلاب، هنرمندان زیادی به عرصه تئاتر ایران و اصفهان معرفی شدند ولی هیچکدام برای ایرنیان و اصفهانی ها همانند شکر پاره اصفهان نشدند.
نگاهی به هنر نمایش دیار نصف جهان بیاندازیم این هنر در اصفهان بخصوص نمایش کمدی در داخل و حتی خارج از کشور علاقه مندان خاص خود را داشت و حتی برخی از گردشگران داخلی تماشای تئاتر کمدی این شهر را در برنامه های سفر خود قرار می دادند.
نمایش های کمدی اصفهان در چهارباغ و اجراهای مشهور ارحام صدر در تماشاخانه های سپاهان، همواره خنده را بر لب تماشاگران می نشاند و هنوز وقتی از او یاد می شود همچنان لبخند را بر لب جاری می شود و از این هنرمند به نیکی یاد می شود.
ارحام صدر به دلیل علاقه زیاد به زادگاهش یعنی اصفهان، همواره در این شهر زندگی کرد و از آن دسته هنرمندانی نبود که به تهران مهاجرت کند.
این هنرمند بزرگ در 24 آذر سال 1387 دیده از جهان فروبست و پیکرش در قطعه نام آوران آرامستان باغ رضوان اصفهان آرام گرفت. روحش شاد و یادش گرامی باد.
از: امیرحسین اکبری
8114 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.