به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' سید علی سجادی ' در خطبه های نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه امامزاده سلطان سید علی (ع) این شهر افزود: دشمن وقتی از مبارزه مستقیم مایوس می شود تلاش می کند تا با افزایش مشکلات اقتصادی، معیشت مردم را تحت تاثیر قرار دهد و توده های مردم را برای حمایت از نظام اسلامی دچار تردید کند.
وی بااشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب افزود: این سخنان را مسئولان و مردم باید جدی بگیرند زیرا این فرمایشات برای وضعیت امروز و آینده کشور راهگشا و کاربردی است.
حجت الاسلام سجادی اظهارکرد: توسعه کشور باید با توسعه عدالت همراه باشد بنابراین مسئولان باید عدالت را گسترش دهند.
امام جمعه نایین گفت: پا برهنگان و مستضعفان حامیان کشور و حامیان اسلامند بنابراین نباید مسئولان دچار اشرافی گری شوند و به دشمن امید داشته باشند.
حجت الاسلام سجادی با بیان اینکه دشمنان اسلام در هر برهه از زمان توطئه های مختلفی علیه این نظام الهی اعمال می کنند، گفت: استکبار جهانی که از مواضع قدرتمندانه و عزتمندانه جمهوری اسلامی در مقابل توطئه های خود در منطقه به ستوه آمده اند با ایجاد جو ایران هراسی به دنبال تضعیف و عقب نشینی این نظام هستند.
وی ادامه داد: دشمنان بدانند این نظام مقدس که چهار دهه از پیروزی آن می گذرد و با خون هزاران شهید آبیاری شده روز به روز با وحدت و همدلی مردم، قدرتمندتر می شود.
امام جمعه نایین با اشاره به حوادث اخیر خیابان پاسداران تهران از قوه قضاییه خواست بدون هیچ ملاحظه ای با مسببان این حادثه برخورد کنند.
به گزارش ایرنا، در نا آرامی های شب 30 بهمن در خیابان پاسداران تهران که توسط دراویش گنابادی بوجود آمد سه نفر از عوامل نیروی انتظامی و 2 نفر از نیروهای بسیج به شهادت رسیدند.
امام جمعه نایین با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) گفت: ادب و اخلاص این زن موجب شد تا به زنی برجسته و الگو در تاریخ اسلام تبدیل شود.
وی افزود: این روز به عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده که در این ارتباط تکریم مادران و همسران شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای تامین امنیت و انرژی هسته ای باید مورد توجه باشد.
امام جمعه نایین با گرامیداشت هفته تربیت اظهارکرد: باید معلمان، بزرگان و اولیاء وظیفه امر به معروف و نهی از منکر یعنی تشویق به خوبی ها و بازداشتن از بدی ها را در دستور کار قرار دهند و اهتمام بیشتر و جدی تری در این زمینه داشته باشند.
حجت الاسلام سجادی با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در آخرین روزهای سال گفت: برگزاری این جشن سبب ایجاد فضای صفا، صمیمیت و همدلی میان مردم و نهادینه کردن فرهنگ نوع دوستی می شود.
وی گفت: کمیته امداد در مقاطع مختلف نظام جمهوری اسلامی با کمک به محرومان، اعتماد مردم را به انقلاب اسلامی دو چندان کرده است.
امام جمعه نایین اظهار کرد: کمک به نیازمندان و مستمندان یکی از سیره های اخلاقی و روش ائمه اطهار(ع) است که باید افراد با الگو گرفتن از این بزرگواران باعث برطرف شدن چالش های اقتصادی این قشر از جامعه شوند.
حجت الاسلام سجادی با بیان اینکه هفته احسان و نیکوکاری و کمیته امداد با تیزبینی امام راحل در 14 اسفند 1357 تاسیس شد، اظهارکرد: اکنون کشور با مشکلات فراوان اقتصادی مواجه است و کمک های خیرخواهانه این نهاد می تواند عزت و سربلندی را در کشور ایجاد کند.
شهرستان نایین با بیش از 39 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
7136 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.