به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسملین ' محمد قطبی ' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: اولین سمینار با عنوان 'مفهوم، ادله و اختیارات ولایت فقیه' روز چهارشنبه ( 27 دی ) با حضور حجت الاسلام و المسلمین ' غلامرضا بهروزی لک ' رئیس انجمن مطالعات سیاسی برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: 'رابطه ولایت فقیه با دموکراسی و نظام پادشاهی' عنوان دومین سیمنار است که پنجشنبه هفته آینده ( پنجم بهمن) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ' احمد واعظی ' رئیس دفتر تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: سومین سمینار با عنوان 'پاسخ به شبهات ولایت فقیه ' با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین 'حسین جوان آراسته ' روز 12 بهمن و چهارمین سمینار با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ' نجف لک زایی ' رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روز 26 بهمن برگزار می شود.
وی اضافه کرد: آخرین سمینار سوم اسفند امسال با عنوان 'کارآمدی ولایت فقیه' با سخنرانی مسعود معینی پور مدیر شبکه چهار صدا و سیما برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام قطبی خاطر نشان کرد: این سمینارها بصورت آموزشی، علمی و تخصصی با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه برگزار خواهد شد و تاکنون بیش از 600 نفر از حوزویان برای شرکت در این سمینارها نام نویسی کرده اند.
وی ادامه داد: عصر حاضر، عصر ترانس مدرنیسم است که یکی از ویژگی های آن معنویت گرایی در جوامع بشری است و گره خوردن این عصر با گسترش ارتباطات جمعی و فضای مجازی فرصتی را برای معرفی اندیشه های معنوی در سطح جهانی فراهم کرده است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهارکرد: ولایت فقیه اندیشه سیاسی اسلام می باشد که در متون اصلی فرهنگ شیعی از صدر اسلام تاکنون وجود داشته است و می تواند به نیازهای معنوی انسان نیز پاسخ دهد و انقلاب اسلامی ایران بر مبنای این تفکر در عصر جدید تجلی یافت.
وی خاطرنشان کرد: امروز ضرورت دارد این اندیشه به عنوان تابلویی روشن، هرچه دقیق تر به جهان معرفی شود و حاکمیت دینی که تجلی آن در ولایت فقیه است را در عرصه جهانی عرضه کرد و جهان را نسبت به کارآمدی و خوب بودن این اندیشه قانع نمود.
حجت الاسلام قطبی خاطرنشان کرد: برای توسعه، تعمیق، حل چالش ها و ایجاد فرصت برای فهم جهانی نیاز به کار علمی است که برگزاری سلسله نشست های 'ولایت فقیه' در همین راستا است.
سال گذشته اولین دوره سمینارهای ولایت فقیه با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه قم توسط دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد و امسال دومین دوره سمینارهای ولایت فقیه به در پنج نشست در مرکز همایش های اهل البیت (ع) اصفهان برگزار می شود.
ت/7134/ 2093 ** خبرنگار: محمد کامران ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.