به گزارش ایرنا، 'محمد علی پور بافرانی ' پنجشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: فراوانی نام های انتخاب شده برای فرزندان پسر در شهرستان نایین به ترتیب امیرعلی، محمدحسین و علی و بیشترین نام انتخاب شده برای دختران فاطمه، زهرا و نازنین زهرا بوده است.
وی افزود: همچنین در 9 ماهه گذشته 206 فقره گواهی فوت، 263 مورد ازدواج و 58 مورد طلاق از طرف دفاتر و محاضر ازدواج و طلاق نایین برای ثبت در پرونده سجلی افراد به اداره ثبت احوال این شهرستان گزارش شده است .
سرپرست اداره ثبت احوال شهرستان نایین افزود: مکانیزه شدن فعالیت ها و امور جاری و تغییر شیوه ثبت سنتی به سیستم مکانیزه در ثبت احوال نایین به نوبت انجام میشود.
وی گفت: ثبت احوال نایین بر اساس سیاست های ابلاغی سازمان ثبت احوال کشور و وظایف محوله و به لحاظ تنوع در نوع خدمات قابل ارائه و صرفه جوئی در وقت و کاهش نیروی انسانی مورد نیاز، در صدد جایگزین نمودن سیستم های پیشرفته به جای سنتی است از جمله آنها صدور شناسنامه و گواهی فوت رایانه ای و بایگانی آرشیو الکترونیکی می باشد.
وی در رابطه با ساماندهی و بهینه سازی فرآیند صدور کارت شناسایی ملی گفت: کارت ملی هوشمند بر حسب اولویت های صادر شده از طرف سازمان برای کسانیکه بالای 15 سال تمام می باشند و تاکنون کارت شناسائی ملی دریافت نکرده اند، صادر می شود.
پوربافرانی با اشاره به اینکه کارت ملی هوشمند جایگزین کارت ملی می شود که علاوه بر کاربردهای قبلی، زمینه تحقق دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی را فراهم خواهد کرد افزود: کارت ملی هوشمند این فرصت را فراهم می کند تا افراد با امنیت وارد فضای دیجیتالی شوند و از خدمات دولت الکترونیک استفاده کنند.
وی افزود : طی 9 ماهه امسال در حدود 4 هزار کارت ملی هوشمند صادر شده است و افرادی که هنوز موفق به دریافت کارت ملی هوشمند نشده اند با مراجعه به سایت www.ncr.ir نسبت به ثبت نام و انجام مراحل اداری دریافت صدور کارت ملی هوشمند اقدام کنند.
شهرستان نایین با بیش از 39 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
ت 7136 / 2093 ** خبرنگار: حسین فرزانیان محمدی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.