به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علیرضا غیور' دوشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان اردستان گفت: نفوذ فرهنگ غربی که امروز مشکلاتی را به وجود آورده بارها از سوی رهبر معظم انقلاب گوشزد شده و تا زمانی که به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی بازنگردیم، مشکل باقی خواهد بود.
وی افزود: ایران از چنان فرهنگ و تمدنی برخوردار است که توانسته در دیگر کشورها تاثیر گذار باشد، کمتر کشوری در تاریخ اسلام و جهان چنین پشتوانه پربار و اثرگذاری دارد و باید با استفاده از آن به جد رفع کاستی ها پیگیری شود.
فرماندار اردستان بیان کرد: ایرانی با پشتوانه استوار دینی و اسلامی با دیگر جامعه ها قابل مقایسه نیست و از این رو هنگامی که در جامعه فرهنگ و زندگی مدرن رواج پیدا کرد، فرهنگ ریشه دار برخودار از پشتوانه معنوی به تدریج پس از دوران جنگ تحمیلی هدف قرار گرفت.
او اضافه کرد: بخشی از نسل جوان آن دوره با فرهنگ ایرانی اسلامی فاصله گرفت و به این مسئله توجه چندانی نشد، از این رو دشمن تردید در هویت ملی و دینی را ترویج کرد تا جوانان به پیشینه اصیل خود توجه نداشته و برخی مشکلات و معضلات بروز کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان نیز در ادامه گفت: مخالفتی با زندگی مدرن وجود ندارد اما باید از فناوری ها در جهت پیشرفت همه جانبه کشور استفاده شود زیرا سبک ایرانی اسلامی تمدن ساز بوده و شعار نه شرقی، نه غربی بر گرفته از آن است.
حجت الاسلام 'سید جواد حیدری طبا' افزود: بسیاری از آداب و آئین های ایرانی پسندیده و مورد تایید اسلام مانند نوروز و جشن یلدا می تواند زمینه دوستی و ارتباط بیشتر با بستگان را موجب شود و از این رو آمادگی برای برگزاری کلاس های آموزشی با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی وجود دارد.
برگزاری همایش دختران موفق اردستان با محوریت اداره ورزش و جوانان و همکاری سایر دستگاه های اجرایی از سوی کارگروه فرهنگی و اجتماعی این شهرستان تصویب شد.
شهرستان اردستان با 43 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.