به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه کاشان با اشاره به جاسوسی و فساد آمریکایی ها در تهران در پوشش سفارتخانه گفت: دلیل وقوع سه رویداد مهم در یوم الله 13 آبان همانند سرنوشت پیامبران الهی در قرآن کریم، باید برای آگاهی جامعه و به ویژه نسل جدید تبیین شود.
وی با اشاره به شهادت 560 شهید دانش آموز و دانشجو روبروی دانشگاه کاشان در 13 آبان سال 1357 افزود: انقلاب اسلامی ایران با پیام ایستادگی در برابر ستم به برکت خون این شهدا در سراسر کشور فراگیر شد.
امام جمعه کاشان بیان کرد: پیام شهیدان دانش آموز و دانشجو به نسل های کنونی و آینده این بود که باید در برابر یاوه گویی های استکبار جهانی مقاومت کنید.
او در ادامه به راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: به برکت عاشورا و خون شهیدان هر سال بر شمار حاضران در این راهپیمایی افزوده می شود به طوری که 2 میلیون نفر زائر تا کنون با پای پیاده راهی کربلای معلا شدند.
آیت الله نمازی اضافه کرد: آینده جهان از آن اسلام است و دنیا درحال خیزش به سمت و سوی عاشورا می باشد.
وی همچنین با محکوم کردن جنایت های گروه تروریستی داعش گفت: حمله تروریستی نیویورک را عده ای از جمله سازمان ملل محکوم کردند اما این سازمان در برابر به خون کشیده شدن روزانه زنان، مردان و کودکان در کشورهای سوریه، عراق، یمن و میانمار سکوت کرده است.
آئین وداع با پیکر 'سعید کبیری'، از شهدای منطقه عملیاتی فاو پس از اقامه نمازجمعه همزمان با 12 آبان 'روز حماسه ایثار و شهادت مردم کاشان' برگزار شد؛ پیکر این شهید گلگون کفن پس از 29 سال تفحص شده است.
کبیری 28 فروردین سال 1367 در سن 22 سالگی در جریان تک دشمن به خیل شهدا پیوست.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.