به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی (ره) شهر اصفهان برگزار شد، گفت: متاسفانه کردهای عراق نیز به نقش صهیونیسم و آمریکا در ایجاد تفرقه و اختلاف در منطقه توجهی ندارند.
وی ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی وقتی دیدند که از طریق داعش نمی توانند کاری از پیش برند و به امید خدا تا 2 ماه دیگر بساط داعش برچیده خواهد شد، به دنبال ایجاد مشکل دیگری در منطقه هستند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: کشورهای اروپایی نیز بدانند همانگونه که داعش برای آنها مشکل آفرین شد، حمایت از کردهای عراق نیز برای آنها مشکل آفرین خوهد شد.
وی ادامه داد: مخالفت کشورهای منطقه و حتی مخالفت ظاهری سازمان ملل نیز به واسطه خطری است که ممکن است برای هر کشوری داشته باشد.
امام جمعه اصفهان گفت: البته مردم عراق اجازه تحقق خواسته های دشمن را نخواهند داد ولی مسئولان عراقی نیز باید در مقابل خواسته های این افراد اقدامات جدی تری داشته باشند وگرنه قطع راه های زمینی و هوایی اقدامات بسیاری جزیی تری است.
وی خاطر نشان کرد: البته رای گیری مطرح شده در چند روز پیش نیز از سوی یک حزب و جریان خاصی و بدون هیچ نظارتی بوده است و برخی از صندوق های نیز از قبل پر شده است.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: این همه پرسی بر خلاف قوانین سازمان ملل و قوانین تمامی دولت هاست زیرا اگر هر گروهی در هر کشوری بخواهد برای خود همه پرسی داشته باشد، در کل جهان هرج و مرج می شود.
وی تاکید کرد: ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران در برخورد قانونی با این گروه ها آماده هرگونه همکاری فکری، مالی و تسلیحاتی از ملت و دولت عراق است.
وی اظهار کرد: مسئولان نظام اسلامی نیز باید با دقت بیشتری مسائل را رصد کنند زیرا بخش هایی از ایران، ترکیه و سوریه نیز کردنشین هستند و لذا باید هوشیاری بیشتری داشت.
آیت الله طباطبایی نژاد همچنین با اشاره به تشییع با شکوه شهید محسن حججی در مشهد، تهران، اصفهان و نجف آباد، گفت: باید در این زمینه از کل مردم ایران تجلیل کرد.
وی ادامه داد: دشمن با نمایش قطع سر، دست و پاهای این شهید قصد تهدید ملت را داشت ولی ملت با بصیرت و تحلیل دقیق نمایش همبستگی، وحدت، مقاومت و شجاعت خود را به منصه ظهور گذاشت.
امام جمعه اصفهان با اشاره به ایام محرم گفت: برغم اینکه شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان هیچ علامتی در سطح شهر در خصوص عاشورا و محرم نصب نکردند، مردم با شوق و شور گسترده ای شهر را سیاه پوش و عزادار کردند.
وی تصریح کرد: عاشورا را نباید دست کم گرفت و از فرصت ایام محرم باید برای ترویج دین بهره جست زیرا هدف امام حسین (ع) ترویج و گسترش دین بود.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تاکید کرد: در جامعه اسلامی که الگوی جهان اسلام است وجود کمترین جلوه های فساد نابجاست و مردم و نیروی انتظامی باید با آن برخورد کنند.
وی با اشاره به روز نیروی انتظامی تاکید کرد: نیروی انتظامی همانطور که امنیت فیزیکی را محقق می کند، باید امنیت اخلاقی و معنوی جامعه را نیز محقق کند و همواره خشنودی خدا را بر خشنودی دیگران ترجیح دهد.
امام جمعه اصفهان تاکید کرد: مردم ما قدردان زحمت های کارکنان نیروی انتظامی هستند زیرا این افراد هم در زمان جنگ و هم در زمان صلح در حال مبارزه با کسانی هستند که می خواهند امنیت جامعه را به خطر اندازند.
/7134/پ خبرنگار : محمد کامران - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.