به گزارش ایرنا، ' محمد رضا سلیمی ' روز شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اردستان شمار چاه های آب غیرمجاز خانگی و در باغ ها و ویلاهای این شهرستان را 260 حلقه اعلام کرد و گفت: برداشت بی رویه آب از این چاه ها بر مشکلات کم آبی شهرستان افزوده است.
وی خاطرنشان کرد: با پیگیری های قضایی، در سال گذشته 2 حلقه چاه آب عمیق کشاورزی غیر مجاز و 10 حلقه چاه آب خانگی در این شهرستان مسدود شد و پرونده مسدود شدن شمار دیگری از چاه های آب غیرمجاز در این شهرستان در دست اقدام است.
وی با اشاره به وجود 490 حلقه چاه آب عمیق برای مصرف کشاورزی که تمام آنها مجهز به شمارشگر هوشمند هستند، افزود: برداشت آب از آنها باعث افت آب های سفره های زیرزمینی شده است.
مدیر اداره امورآب اردستان همچنین تصریح کرد: 26حلقه چاه عمیق برای مصرف آب شرب در این شهرستان وجود دارد که تمام آنها مجهز به شمارشگر هوشمند هستند.
فرماندار اردستان نیز در این نشست، مشکل کم آبی را از دغدغه های مهم مسئولان این شهرستان دانست و گفت: با توجه به خشکسالی های چندسال گذشته و استفاده بی رویه از منابع و پائین رفتن سطح آب های زیرزمینی، بحران کم آبی، شهرستان اردستان را تهدید می کند.
علیرضا غیور افزود: در چند سال گذشته با اجرای برنامه های تشویقی، نصب شمارشگر بر روی چاه های عمیق و جلوگیری از برداشت های بی رویه تا حدودی تعادل بخشی منابع آب انجام شده اما هنوز مطلوب نیست.
وی استفاده از تجهیزات پیشرفته برای برنامه ریزی وکاهش مصرف آب را ضروی دانست و تاکید کرد: بحران آب جدی است و چاره ای جز صرفه جویی نداریم.
اردستان با 43 هزار نفر جمعیت در 118کیلومتری شمال مرکزاستان اصفهان قراردارد.
7431/6136 / 2093 ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.