به ‌گزارش ایرنا، سرهنگ علی پورکاوه روز شنبه در نشست با خبرنگاران از کاهش 14 درصدی وقوع سرقت مغازه ها در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در کاشان خبر داد.
وی اظهار کرد: در همین مدت وقوع سرقت های جیب بری، مکان های خصوصی و سرقت به عنف نیز به ترتیت 70، 2 و 62 درصد کاهش داشته است.
رئیس پلیس کاشان بیشترین فراوانی و اولویت سرقت های شهرستان را به ترتیب در سرقت موتورسیکلت، وسایل داخل خودرو و اماکن نیمه ساز بیان کرد و گفت: 70 درصد سرقت های اماکن نیمه ساز، خرد و کمتر از پنج میلیون ریال است که توسط معتادان انجام می شود.
وی با بیان این که بی احتیاطی مالکان در انجام ندادن رعایت نکایت ایمنی عامل بسیاری از حوادث و سرقت ها است، از شهروندان خواست با توجه به هشدارهای پلیس هم چنین رعایت نکات ایمنی زمینه آسان بودن سرقت ها توسط سارقان را فراهم نکنند.
سرهنگ پورکاوه هم چنین از کشف 94 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سه ماه نخست امسال خبرداد و افزود: دستگیری ها در این ارتباط نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: در همین مدت پنج باند تهیه و توزیع مواد مخدر در این شهرستان شناسایی و متلاشی شده است.
به گفته وی در سه ماه نخست امسال هم چنین 28 هزار تماس مردمی با مرکز فوریت‌ های پلیسی 110 شهرستان کاشان ثبت شده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایش 30 درصدی داشته است.
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان، فراوانی اولویت های این تماس ها را به ترتیب، جرائم و تخلف های راهنمایی و رانندگی، نزاع و درگیری، ایجاد مزاحمت، مواد مخدر و وقوع سرقت برشمرد.
وی با اشاره به افزایش 12 درصدی تشکیل پرونده‌ های قضایی در این شهرستان نیز بیان کرد: این پرونده‌ها به ترتیب و اولویت‌ بندی در موضوع های جرائم و تخلف های راهنمایی رانندگی، نزاع و درگیری، ایجاد مزاحمت، موادمخدر و وقوع سرقت تشکیل شده است.
پورکاوه در خصوص عملکرد پلیس فتا شهرستان کاشان نیز گفت: در سه ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته پلیس فتا در حوزه جرائم سایبری با افزایش 17 درصدی تشکیل پرونده مواجه بوده است.
رئیس پلیس کاشان با تاکید بر اینکه 97 درصد پرونده‌ های قضایی پلیس فتا منجر به نتیجه شده است، گفت: این پرونده ‌های قضایی در حوزه جرائم سایبری، افزایش 60 درصدی مزاحمت‌ های اینترنتی، کاهش 19 درصدی هتک حیثیت و همچنین افزایش 15 درصدی جرائم اقتصادی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.
وی اجرای نظم و برقراری امنیت در تعطیلات نوروز و موسم گلابیگری، انتخابات، ماه مبارک رمضان و تعطلات عید سعیدفطر برای تامین آسایش و آرامش شهروندان کاشانی را از دیگر اقدام های نیروی انتظامی کاشان بیان کرد.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.