علی قیصری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مصارف خانگی آب شرب در شهرهای تیران و کرون از 157 لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر در سال 90 به 143 لیتر در شبانه روز برای هر نفر رسیده است.
وی بیان کرد: علاوه بر کاهش میزان مصرف آب شرب خانگی در شهرهای این شهرستان، این میزان مصرف از میانگین مصرف کشور نیز پایین تر است.
مدیر آب وفاضلاب شهری تیران و کرون افزود: فرهنگ سازی در بین مردم و مشارکت مردم در مدیریت مصرف از مولفه های مهم در کاهش مصرف آب شرب بوده که با وجود افزایش مشترکان و جمعیت شهرها اما میزان مصرف آب شرب در این شهرستان کاهش یافته است.
وی به اصلاح شبکه های آبرسانی اشاره کرد و گفت: فرسودگی شبکه های آبرسانی یکی از عوامل اسراف آب است که اصلاح شبکه در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون 70 درصد شبکه آبرسانی شهرهای تیران و عسگران به روز شده است.
قیصری اضافه کرد: شبکه آبرسانی شهر رضوانشهر به دلیل اینکه بافت این شهر روستایی و شامل سه منطقه بوده و شرایط برای اصلاح شبکه سخت بوده 50 درصد شبکه آب رسانی آن فرسوده است که امسال 2 کیلومتر اصلاح شبکه در این شهر انجام می شود.
وی همچنین از پیمایش خط انتقال آب خبرداد و گفت: پیمایش خط انتقال آب در راستای رصد وضعیت شبکه آبرسانی به منظور جلوگیری از نشتی آب انجام شده است که کلیه این اقدامات در مدیریت مصرف آب و از اتلاف این سرمایه حیایت جلوگیری شده است.
13 هزار و 50 خانوار مشترک آب و فاضلاب شهری در شهرستان تیران و کرون هستند.
شهرستان تیران و کرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار گرفته است.
7131/ 6022 خبرنگار: اکبر مهدیزاده انتشار: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.