به گزارش ایرنا، میریام گوتس عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بزرگترین افتخار سراموزه رهگشای، کارآفرینی در شهر بادرود با اشتغال تعدادی از زنان بی سرپرست و بد سرپرست است که در کارگاه تولیدی عروسک های بومی و آئینی مشغول به کار هستند.
وی ادامه داد: عروسک های بومی شهر بادرود 106 سال قدمت دارند و در سال 95 وارد 26 کشور شده و به نمایش گذاشته شدند.
وی افزود: قرار است با همکاری یونسکو این عروسک ها با عنوان سفیران صلح و دوستی ثبت شوند به علاوه کلاس های شاهنامه خوانی تحت نظر یونسکو برگزار خواهد شد و کودکان آموزش دیده در این کلاس ها در کشورهای دیگر همچون میدان فردوسی شهر رم ایتالیا به اجرای شاهنامه خوانی می پردازند.
وی تصریح کرد: خریداری انواع ساز ایرانی و معرفی آن به کودکان، احیای مراسم های فرهنگی و آئینی در محیط موزه، تقویت حس هویت ایرانی با برگزاری نشست با پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها در منزل به همراه اجرای موسیقی زنده و بیان تاریخ بادرود به روایت عروسک ها از طریق ساخت عروسک های بومی پارچه ای با ابزار و وسایل بومی منطقه همچون کرک قالی، تکه های پارچه، ملحفه، چوب و لباس بومی منطقه از جمله فعالیت ها و تجربیات موزه دکتر رهگشا می باشد.
تعدادی از عروسک های محلی سراموزه رهگشای بادرود در کوشک احمد شاهی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران تهران درمعرض دید قرار گرفته اند.
شهر بادرود مرکز بخش امامزاده نطنز با بیش از 25 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری نطنز و 155 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.