امیر هلاکویی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس تمامی کتابخانه‌هایی استان تا پایان سال و تا زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل است.

وی اظهار داشت: در مدت ۲ هفته گذشته تمامی کتابخانه‌های عمومی استان با همکاری مرکز بهداشت و فرمانداری‌ها بمنظور کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا ۲ بار ضدعفونی شد.

هلاکویی با اشاره به تمهیدات بهداشتی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا گفت: به این منظور کتاب‌های برگشتی به مدت یک هفته تا ۱۰ روز در مکان های مخصوصی نگهداری می‌شود و بعد از گذشت این بازه زمانی که طول عمر این ویروس است به قفسه‌ها بازگردانده می‌شود.

وی به برنامه‌های اطلاع‌رسانی این اداره کل در قالب پخش پوستر، فیلم و شیوه‌های مختلف دیگر با موضوع کرونا اشاره کرد و گفت:  بر این اساس در مدت تعطیلی کتابخانه ها تمامی همکاران موظف به ارائه برنامه‌هایی مانند نقاشی و دیگر هنرهای تجسمی با موضوع راهکارهای مقابله با کرونا در فضای مجازی هستند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با اشاره به برنامه‌های پویش مبارزه با کرونا اظهار داشت: دانش‌آموزان و کودکان کتاب‌های مرتبط با مبارزه کرونا را مطالعه می‌کنند و آثار خود را در قالب فیلم یک یا دو دقیقه‌ای به دبیرخانه ارسال می‌کنند و به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

هلاکویی خاطرنشان کرد: ظرف دو یا سه روز آینده  ادامه برنامه‌های فرهنگی علی‌رغم تعطیلی کتابخانه‌ها ابلاغ و اجرایی می‌شود.

اکنون در استان اصفهان ٣٠٠ باب کتابخانه عمومی موجود است که از این تعداد ۱۸۰ کتابخانه نهادی و ۱۲۰ کتابخانه مشارکتی و توسط بخش خصوصی و دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها ایجاد شده است.

همچنین مجموع فضای مفید کتابخانه‌ای در استان اصفهان ۱۳۰ هزار مترمربع است و به نوعی به ازای هر یکصد نفر در استان پنج میلیون نفری اصفهان، ۲،۵ مترمربع فضای کتابخانه‌ای وجود دارد.

تعداد اعضای فعال در کتابخانه‌های عمومی استان نیز حدود ۲۲۰ هزار نفر هستند که بیشترین اعضای کتابخانه های عمومی استان اصفهان با توجه به تمرکز برنامه‌ای و محتوایی در رده کودک و نوجوان هستند.

موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر شنبه شانزدهم اسفند جاری به چهار هزار و ۷۴۷ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۲۴ نفر رسید و همچنین ۹۱۳ نفر بهبود یافته‌اند.

شمار بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، ۱۸۳ اعلام شده است که تاکنون ۱۱ نفر از بین آنها فوت کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.