مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان عصر دوشنبه در این مراسم که در دبیرستان دخترانه نیرومند سمیرم برپا شد، گفت: حذف این نوع مدارس و لوازم فرسوده آنها، از اولویت‌های این اداره کل بود.

سیدمهدی میربد با بیان‌اینکه دیگر هیچ مدرسه خشت و گلی در سمیرم وجود ندارد، ادامه داد: آخرین نوع این مدارس ۲ واحد آموزشی روستاهای "اسدآباد" بخش وردشت و "ضرغام‌آباد" بخش مرکزی سمیرم بودند که با تلاش همکاران ما در شهرستان و استان برچیده شدند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۵ مدرسه نفت‌سوز در سمیرم با کمک خیران و مسوولان به سیستم گرمایشی روزآمد و استاندارد مجهز شدند.

میربد با بیان‌اینکه در سطح استان نیز از ابتدای مهر آینده بخاری‌های نفتی از سطح همه مدارس جمع‌آوری خواهد شد، افزود: لازمه این کار همکاری و همت مدیران آموزش و پرورش و استفاده از وسایل استاندارد گرمایشی است که باید با هماهنگی اداره کل نوسازی باشد.

به گفته وی، بر اساس اطلاعات موجود، در سطح استان اصفهان چهار هزار و ۹۴۲ کلاس درس به‌عنوان کلاس‌های تخریبی و شش هزار و ۲۶۹ کلاس درس جزو کلاس‌های نیازمند مقاوم‌سازی، شناسایی شده‌اند که به مرور باید جایگزین، اصلاح و بازسازی شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با تقدیر از خیران برای کمک به نظام تعلیم و تربیت اظهار داشت: ۳۵ درصد از فضاهای فیزیکی ما با اعتبارات دولتی و ۶۵ درصد با مشارکت خیران یا بطور کامل توسط این عزیزان نیکوکار ساخته شده است.

میربد اضافه کرد: فعالیت خیران به کمک‌ مالی ختم نمی‌شود بلکه شامل کمک‌های یدی، همفکری، دادن ایده‌ها و طرح‌های خوب و نو در بخش های مختلف آموزشی و ساخت و سازها نیز می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم نیز در این مراسم گفت: ۲۰ طرح آموزشی و پرورشی در سمیرم با مشارکت خیران در حال اجراست.

محمد نادری سمیرمی تصریح کرد: بعد از تشکیل خیران مدرسه‌ساز در این شهرستان و همکاری آنها با مجموعه آموزش و پرورش، روند کارهای این گروه و سایر خیران استانی و خارج استانی نیز شتاب گرفته و بهتر شده است.

 دو مدرسه توحید و آزادی در روستاهای ضرغام‌آباد و اسدآباد سمیرم با هزینه ۹۲۰ میلیون تومان شامل چهار کلاس، ۲ اتاق اداری و سرویس بهداشتی احداث شده‌اند.

 شهرستان سمیرم دارای ۱۶۹ مدرسه، نزدیک به ۱۰ هزار دانش‌آموز، یکهزار و ۲۲۰ آموزگار و فعال فرهنگی و۸۰۰ بازنشسته نظام تعلیم و تربیت است.

این شهرستان در ۱۶۵ کیلومتری جنوب شهر اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.