علیرضا قاری‌القرآن روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از چند طرح عمرانی اردستان به خبرنگاران بیان کرد: افزایش قیمت ها و کمبود منابع مالی مارا در انتخاب پیمانکار با دو چالش طولانی شدن زمان اجرا و قیمت تمام شده مواجه کرده است ، از طرفی بدنبال تامین منابع مالی برای تکمیل طرح های نیمه کاره هستیم و تا کنون  هیچ طرحی تعطیل نشده است.

وی افزود: ۶ طرح بزرگ راه‌سازی در زمان حاضر شامل سه آزادراه، ۲ مسیر راه‌آهن و یک خط قطار سریع‌السیر در سطح استان اصفهان در دست اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان طرح‌های راه‌سازی و عمرانی در بیشتر شهرهای استان در دست اجرا داریم که یکی از مهم‌ترین آنها طرح کمربندی شرق اصفهان به طول ۴۶ کیلومتر است که بخش اول و دوم آن حد فاصل نطنز تا فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در حال آماده‌سازی بوده و تا پایان سال‌جاری تکمیل می‌شود و بخش سوم تا باغ رضوان تا اوایل تابستان سال آینده تکمیل خواهد شد و برای بقیه آن هم پیمانکار مشخص شده است.

وی بدون اعلام میزان اعتبار این طرح‌ها تشریح کرد: طرح اصفهان شیراز به طول ۱۲۰ کیلومتر در مرحله مطالعه و جذب سرمایه‌گذار قرار دارد.

قاری‌القرآن در مورد طرح‌های در دست اجرای اردستان اشاره کرد و اظهار داشت: افزون بر ۱۰ کیلومتر از ۱۷ کیلومتر باقی‌مانده جاده اردستان- اصفهان آماده آسفالت شده است و در صورت آمادگی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مناسب بودن وضعیت جوی، آسفالت خواهد شد و هفت کیلومتر دیگر نیز در سال آینده به پایا ن خواهد رسید.

وی با اشاره به باند دوم جاده اردستان- زواره به طول ۹ کیلومتر و جاده سه کیلومتری زواره- تلک‌آباد اضافه کرد: این طرح‌ها هرچند منابع مالی تامین شده ۱۰۰ درصدی ندارند اما تلاش بر اتمام آنها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در مورد تحویل قیر به شهرداری‌ها نیز گفت: امسال ۲۰۰ تن قیر به اردستان تحویل شده اما مسوولیت آنها با وزارت کشور است و هیچ گونه قیری در سال‌جاری به این مجموعه با عنوان شهرداری‌ها تحویل نشده است و در طرح بافت فرسوده و بازآفرینی کار خواهیم کرد.

وی افزود: امسال در بحث باز آفرینی در کشور مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال از خزانه به این موضوع اختصاص داده شد که ۵۳۰ میلیارد ریال آن را به اصفهان اختصاص دادند و البته هنوز محقق نشده است.

قاری‌القرآن در مورد پرداخت تسهیلات نوسازی خانه‌ها بیان کرد: برای این موضوع تسهیلات تا مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال با سود ۹ درصد و بالاتر از آن با سود ۱۸ درصد پرداخت می‌شود و بنیاد مسکن نیز مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال با سود چهار درصد پرداخت می‌کند.

سهم استان اصفهان از مجموع ۷۰ هزار طرح نیمه‌تمام قابل واگذاری کشور در سال گذشته، نزدیک به چهار هزار مورد بود.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
‍ 

‍  
‍  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.