تیم فوتبال سپاهان اصفهان با امیر قلعه‌نویی در سالهای نه چندان دور خاطرات پرنشاطی دارد و هواداران این تیم هرگز نام این مربی را در افتخارات کسب شده فراموش نخواهد کرد که توانست تیم فوتبال سپاهان را در ۲ دورهٔ متوالی لیگ برتر ایران در فصل‌های ۸۹–۸۸ و ۹۰–۸۹ قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران کند و برای این تیم افتخار آفرینی کند.

دوباره قرعه به نام این مربی افتاد و قلعه نویی در فصل گذشته لیگ برتر فوتبال کشور سپاهان را نایب قهرمان لیگ برتر فوتبال کشور کرد و توانست جواز مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند، طلایی پوشان اصفهان در زمانحاضر بعد از تیم فوتبال پرسپولیس با ۳۵ امتیاز در رتبه دوم لیگ برتر فوتبال کشور قرار دارد و اگر با برخی از بدشانسی‌ها مواجه نمی‌شد شاید اکنون حتی صدرنشین نیز بود.

با این اوصاف سپاهانی‌ها در فصل جاری لیگ برتر بازی‌های درخشانی را ارائه کردند و بازیکنان فنی و جدیدی با نظر سرمربی این تیم امیر قلعه نویی جذب شد تا این تیم هم در زمین و هم در هوا درخشان ظاهر شوند.

تکنیک فردی بازیکنان، تاکتیک‌پذیری تیمی، درصد پاس کاری درست و صحیح و دفاع، دروازه بان و خط حمله قوی همه و همه دست به دست هم می‌دهد تا این تیم به عنوان رقیب اصلی پرسپولیس و یکی از شانس‌های قهرمانی لیگ برتر فوتبال دوباره بر سر زبان‌ها باشد و هواداران این تیم مردمی در حمایت از طلایی پوشان کم نگذاشتند و همیشه به عنوان یار دوازدهم این تیم درورزشگاه به تشویق تیم خود پرداختند.

علاوه بر لیگ برتر ، سپاهان در لیگ قهرمان آسیا با تیم‌های  النصر عربستان، السد قطر و العین امارات در گروه D یا گروه مرگ به عنوان یکی از تیم‌های مطرح حضور دارد و با توجه به پتانسیلی و تجربه‌ای که دارد می‌تواند به عنوان یکی از نمایندگان خوب ایران در این رقابت‌ها مطرح باشد و حتی به سوی قهرمانی پیش برود.

این روزها سرمربی تیم سپاهان یعنی امیر قلعه نویی که از پرافتخارترین مربیان ایران است به عنوان گزینه سرمربی تیم ملی ایران مطرح است و خود وی نیز در نشست خبری قبل از دیدار با فولاد خوزستان در هفته گذشته این موضوع را تایید کرد و گفت در این این زمینه فدراسیون فوتبال صحبت‌هایی با وی داشته است.

وی در همان نشست گفت: مسوولان فدراسیون برای حضورم در تیم ملی یک بار تلفنی با من صحبت کردند، یک بار هم جلسه گذاشتند و این موضوع افتخار مجموعه سپاهان است که تیمش در یک و سال نیم گذشته شرایط خوبی داشته و مربی‌اش کاندیدای سرمربیگری تیم ملی شده است.

وی یادآور شد: اولویت اول، دوم و سوم من سپاهان است اما تصمیم‌گیری در باره حضورم به‌عنوان سرمربی تیم ملی بر عهده مسوولان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان است.

در این باره مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان در مصاحبه های خود بر ادامه حضور قلعه نویی در سپاهان تاکید کرد.

با این حال با تمام اخبار و شایعاتی که بر روی خروجی برخی رسانه‌ها از حضور وی به عنوان سرمربی تیم ملی  است، تاکنون به صورت رسمی این اخبار انتشار نیافته است سایت باشگاه فرهنگی ورزشی فولادمبارکه سپاهان روز سه شنبه بر روی خروجی خود اطلاعیه‌ای با تیتر واکنش شرکت فولادمبارکه به جدایی قلعه نوعی از سپاهان صادر کرد که آورده است:

به گزارش روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان ، شرکت فولاد مبارکه اصفهان از ادامه حضور سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان دراین باشگاه حمایت کرد.

روزهای اخیر با انتشار اخبار ضد و نقیض پیرامون سرمربی حرفه‌ای و ارزنده تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان و بکارگیری ایشان در تیم ملی ، جامعه ورزش دوست اصفهان سووالاتی را در این خصوص مطرح کردند که لازم است شرکت فولاد مبارکه اصفهان نه به عنوان صاحب این باشگاه بلکه در قامت یک شهروند مسئول که حیات خود را مدیون مردم دلیر ایران و به خصوص اصفهان می‌داند در این خصوص مطالبی را عنوان نماید.

از آنجا که تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان متعلق به کل ایران است و همواره شایستگی خود را در لیگ آسیا به اثبات رسانده است لازم است مانند دیگر موضوعات مطرح شده در خصوص فولاد مبارکه بعنوان بزرگترین دستاورد صنعتی انقلاب اسلامی ایران، این موضوع بصورت شفاف برای مردم عزیز ایران بیان گردد.
کارنامه فولاد مبارکه طی چهار دهه فعالیت مجاهدانه در جبهه صنعت کشور مبین این مهم است که این ابرکارخانه، خود را تنها بعنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در خاورمیانه ندانسته و مسئولیتی والاتر در جهت افزایش امید در جامعه برای خود قائل است. اکنون تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان نیز در آستانه کسب افتخارات پیش رو مانند گذشته با حمایت هواداران و مسئولین محترم، عزم آن دارد تا با تمرکز بر اهداف پیش بینی شده و پرهیز از حواشی ایجاد شده، برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات ورزشی کشور ورق بزند.
مجموعه بزرگ فولاد مبارکه اصفهان در راستای مسئولیت های اجتماعی خود و تامین نظر هواداران باشگاه سپاهان، ادامه حضور جناب آقای قلعه نویی در سپاهان بعنوان یک سرمربی پر افتخار را لازم دانسته ، اعلام می‌دارد همچون گذشته همگام با مردم و هواداران برای ادامه حس امید و قهرمانی این تیم همه تلاش خود را جهت حفظ آرامش و سربلندی نام این باشگاه معطوف خواهد نمود.
امیدواریم با حمایت‌های هواداران و مسئولان محترم، تیم پر افتخار سپاهان همچنان نوید بخش امید روزهای پرنشاط برای مردم و طرفداران این تیم پر افتخار باشد.

حال باید منتظر ماند و دید که سرنوشت قلعه‌نویی با سپاهان چه می شود و آیا این مربی همچنان در نصف جهان می ماند و یا سنگر تیم ملی را انتخاب می‌کند.

سپاهان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر ایران، دارای پنج مقام قهرمانی در دوره‌های دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم است.

این تیم اولین تیم ایرانی است که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و تنها تیم کشور است که به جام باشگاه‌های جهان در سال ۲۰۰۷ میلادی نیز راه یافته است.

سپاهان پرافتخارترین تیم دههٔ ۱۳۸۰ فوتبال ایران و اولین و تنها باشگاهی است که در فصل ۹۱–۱۳۹۰ برای دومین بار پیاپی از عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر دفاع کرد و برای سومین سال متوالی قهرمان شد.

سپاهان با این سه قهرمانی پیاپی، تنها تیمی است که توانسته در تاریخ لیگ فوتبال ایران سه دورهٔ متوالی قهرمان شود.

زردپوشان اصفهانی همچنین با چهار قهرمانی در جام حذفی، یکی از تیم‌های پرافتخار این جام به حساب می‌آیند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.