به گزارش ایرنا، در این میزگرد، اصغر هدایت دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان، سرگرد مجید طاهرزاده کارشناس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان، حسین خاکشور کارشناس مسئول دفتر مشاوره و روانشناسی بهزیستی استان اصفهان، علی رحمانی استاد رشته جامعه شناسی و نورالدین سهرابی مدرس روانشناسی و رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان حضور داشتند.
در این میزگرد عوامل فردی، اجتماعی و مسئولیت دستگاه های اجرایی در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و عوامل موثر در گسترش مواد مخدر از جمله نبود مهارت زندگی در بین افراد، ناشناخته ماندن مبانی تربیتی در بین خانواده ها، کمبود امکانات در غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان عنوان شد.
آموزش مهارت های زندگی، آموزش عمومی مردم، توجه به سازمان های مردم نهاد برای گسترش فرهنگ پیشگیری و توانمندسازی جامعه از جمله راهکارهای مهم از سوی کارشناسان مطرح شد.
استان اصفهان بر اساس تلاش های صورت گرفته رتبه 23 را در حوزه مواد مخدر در بین دیگر استان های کشور دارد.
بر اساس آمارهای کشوری 2 میلیون و هشتصد هزار نفر در کشور به انواع مواد مخدر اعتیاد دارند و سن اعتیاد در کشور ما به گفته برخی از کارشناسان به 15 سال رسید.
فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش 40 درصدی کشف مواد مخدر از ابتدای سالجاری تا پایان مهر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در این منطقه خبر داد.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.