به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از سید مهدی صادقی در نخستین جلسه شورای مواد مخدر استان قم در سال 97، افزود: اگر همدلی لازم بین همه بخش های حاکمیت و مردم در زمینه مبارزه با مواد مخدر ایجاد نشود، شاهد بهبود شرایط نخواهیم بود.
وی اضافه کرد: در زمینه پیشگیری و آگاه سازی نسبت به اعتیاد و مواد مخدر، آنچه انجام گرفته است کافی نیست و باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.
وی با بیان این که در رابطه با علت های اصلی اعتیاد مباحث مختلفی مطرح است، بیان کرد: رئوس چارچوب وظایف اصلی دستگاه های دولتی مشخص شده است که باید طرح ها و برنامه های سال 97 اداره ها با توجه به ابلاغیه ملی هرچه سریع تر تدوین شود.
صادقی همچنین عدم بازگشت حدود 20 درصدی معتادان بهبود یافته را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر در حوزه خانواده ها اطلاع رسانی انجام شود، در راستای ارتقاء جایگاه اجتماعی افراد بهبود یافته و کاهش بازگشت به اعتیاد موثر خواهد بود.
وی فعالیت جدی در حوزه کارگری استان قم برای پیشگیری از اعتیاد را نیز خواستار شد و گفت: باید برای کاهش مشخص تعداد معتادان در محیط های کارگری برنامه ریزی و برای تحقق آن تلاش شود.
وی با اشاره به بعضی محدودیت های مالی، افزود: در چنین شرایطی اهتمام دستگاه های دولتی می تواند مشکلات اعتباری را مرتفع نماید.
رئیس پلیس مواد مخدر نیز در این جلسه گفت: سال گذشته 6 هزار و 100 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به سال 95، سه درصد رشد داشته است.
غلام عباس بلفکه افزود: در این راستا 28 باند مواد مخدر شناسایی و منهدم شدند.
وی اضافه کرد: در حوزه دستگیری خرده فروشان نیز یک هزار و 450 تن دستگیر شدند که 17 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: پارسال مجموعا 15 هزار و 300 تن در همه حوزه های مبارزه با مواد مخدر دستگیر شدند که نسبت به سال 95، 13 درصد افزایش یافته است.
بلفکه همچنین با اشاره به اجرای طرح نوروزی جمع آوری معتادان از 15 اسفند ماه تا پایان تعطیلات، گفت: در این مدت یک هزار و 620 تن از معابر استان قم جمع آوری شدند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.