به گزارش ایرنا، استاندار قم در این آیین گفت: امروز نتیجه تلاش ها و پیگیری های جمعی، افتتاح بیمارستان شهدا می باشد که نیاز مبرم منطقه نیروگاه قم بود.
سید مهدی صادقی ابراز امیدواری کرد: با تکمیل کادر پزشکی و درمانی این بیمارستان، خدماتی مناسب و در شان مردم این منطقه در این مرکز درمانی ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنان که تاکنون کارها با همدلی، هم افزایی و مشارکت جمعی پیش رفته، امیدواریم از این به بعد نیز کارها به این صورت پیش رود و شاهد ارائه خدمات در شان مردم باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این آیین گفت: این مرکز درمانی دارای بخش های مختلف تخصصی و فوق تخصصی از جمله جراحی، داخلی، زنان و کودکان است.
ابوالفضل ایرانی خواه افزود: این مرکز درمانی دارای بخش های دیگری از جمله ان آی سی یو نوزادان، سی سی یو، اورژانس و واحدهای پاراکلنیکی مانند آزمایشگاه، تصویربرداری و داروخانه می باشد و برای تجهیز این بیمارستان از آخرین فناوری های روز دنیا در حوزه درمان استفاده شده است.
وی خاطرنشان کرد: بیمارستان شهدا با مجوز 64 تخت در سال 89 کلنگ زنی شد و به دلیل مسائل اعتباری تا سال 92 متوقف بود که در همین سال با تامین اعتبارات و مجوز استخدام 400 نیروی انسانی در حوزه های مختلف و همچنین افزایش تعداد تخت ها به 172 تخت، احداث مجددا آغاز شد.
وی اضافه کرد: برای تسویه بدهی پیمانکار، ساماندهی فضاهای اطراف بیمارستان و پارکینگ ها نیازمند اعتبار هستیم و امیدواریم به زودی تامین گردد و خدمات شایسته ای به مردم این منطقه ارائه شود.
ایرانی خواه به اقدام ها در عرصه سلامت در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: زیرساخت ها و تعداد تخت های بیمارستانی قم با افتتاح چند بیمارستان از نظر کمیت و کیفیت ارتقاء قابل توجهی یافته است.
وی افزود: در حوزه بهداشت نیز، طرح تحول تمام جمعیت یک میلیون و 350 هزار نفری قم را تحت پوشش قرار داد و در حال حاضر برای سه چهارم این جمعیت پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است.
طرح تحول نظام سلامت کشور در راستای سیاست های کلی نظام و تاکید جدی رهبر معظم انقلاب به مقوله سلامت جامعه و افزایش شاخص های سلامت و بهداشت مردم در بخش های مختلف از 15 اردیبهشت ماه سال 93 از سوی دولت یازدهم و وزارت بهداشت به اجرا درآمد.
وی گفت: خیران نقش ویژه ای در بنیانگذاری طرح های بیمارستانی در حوزه سلامت به ویژه در شهر قم دارند و در چند سال گذشته فعالیت های خیران افزایش چشمگیری داشته است.
در این آیین احمد امیرآبادی و حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نمایندگان قم در مجلس و مدیران استانی نیز حضور داشتند.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.