به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: فرصت ارسال کتاب به جشنواره کتاب سال سبک زندگی از اواخر مهرماه تا اوایل بهمن ماه بود که در این مدت یک هزار و 14 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید.
وی اضافه کرد: از این تعداد 686 اثر به عنوان آثار مرتبط با چهارحوزه اصلی علوم اسلامی، علوم انسانی، تک نگاری و آثار ترجمه ای رده بندی و در داوری شرکت داده شد.
وی ادامه داد: پس از چند مرحله داوری 50 اثر برگزیده شد که از این تعداد، از صاحبان 12 اثر در رتبه های برگزیده و شایسته تقدیر تجلیل می شود.
علیزاده خاطرنشان کرد: بر اساس توافق صورت گرفته، خانه کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام کتابخانه های عمومی سطح کشور را به آثار برتر این همایش تجهیز خواهد نمود.
به گفته وی، در جشنواره سال آینده، آثاری از جمله پایان نامه، مقاله و پژوهش های برتر نیز شرکت داده می شود.
وی تاکید کرد: در تلاش هستیم نواندیشی ها و نظریه پردازی های مختلف در زمینه سبک زندگی را کشف و به هم مرتبط کنیم و افرادی که در این مسیر گام برمی دارند تشویق شوند.
علیزاده گفت: نخستین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی 20 اسفندماه در تالار فردوسی دانشگاه تهران با پیام یکی از بزرگان دینی و سخنرانی شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی کشور برگزار می شود.

* دبیر علمی جشنواره نیز گفت: برگزاری جشنواره کتاب سال سبک زندگی فرصت خوبی برای پرداختن به موضوعی است که به شدت جامعه به آن نیاز دارد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد سعید مهدوی کنی افزود: این جشنواره با هدف تشویق و ایجاد زمینه بیشتر برای آشنایی جامعه علمی و اقشار تاثیرگذار با منابع موجود در زمینه سبک زندگی برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره کتاب سال سبک زندگی فرصتی را برای گردهمایی و گفت و گوی نخبگان حوزوی و دانشگاهی و همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی غنی از کتاب هایی با این موضوع فراهم می کند.
وی ادامه داد: با جمع آوری بخشی از آثار موجود در فضای نشر به سرمایه ارزنده ای در زمینه سبک زندگی که در طول سال ها توسط محققان و اندیشمندان نگارش شده، دست یافتیم که البته نیاز اقشار مختلف می طلبد تلاش های گسترده تری برای نگارش آثار فاخر با موضوع سبک زندگی صورت گیرد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.