به گزارش ایرنا، جمع زیادی از دانش آموزان، فرهنگیان، روحانیان، نیروها و فرماندهان بسیج نواحی سپاه علی بن ابیطالب (ع)، کارکنان نیروی انتظامی، مسئولان، اصناف و گروه های مختلف مردمی ابتدا با گردهمایی در میدان روح الله و مقابل بیت تاریخی امام راحل در قم به سمت میدان شهدا و سپس حرم حضرت معصومه (س) راهپیمایی کردند.
راهپیماییان با فریادهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود» و «الله اکبر، لا اله الا الله، هیهات من الذله» آدمک های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی را حمل نموده و با رد شدن از روی پرچم آمریکا آن را به آتش کشیدند.
«نشانه بیداری از آمریکا بیزاریست» ، «صلح و سازش با دشمن فتنه استکباریست» ، «جنایات آمریکا بر همگان عیان است» ، «اعتماد به آمریکا اعتماد به شیطان است» و«نماد شیطان آمریکاست دشمن انقلاب و دین آمریکاست» از جمله شعارهای ضد آمریکایی و امپریالیستی راهپیمایی امروز مردم شهر خون و قیام بود.
شرکت کنندگان در مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همچنین با سر دادن شعارهای «نیروی قدس سپاه خار چشم آمریکاست این لشکر الهی محبوب ملت ماست»، «سپاه و ارتش ما مظهر اقتدار است برای کشور ما مایه افتخار است» و «تحریم کاتسا فتنه ای دیگر است اثبات حقانیت رهبر است»، اقدام اخیر کنگره و وزارت خزانه داری آمریکا در تصویب طرح مادر تحریم علیه سپاه پاسداران و ملت ایران را محکوم کردند.
آیات سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، سید مهدی صادقی استاندار قم، سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه قم و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی قم دوشادوش مردم همیشه در صحنه در این راهپیمایی حضور داشتند.
این مراسم با سخنرانی سردار سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حرم حضرت معصومه به پایان رسید.
یوم الله 13 آبان به عنوان برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی، یادآور تبعید امام راحل در سال 43، گرامیداشت یاد و خاطر دانش آموزانی که در سال 57 به دست نیروهای رژِم پهلوی به شهادت رسیدند و نیز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در سال 58 است.
رژیم پهلوی در 13 آبان 1357، جمعی از دانش ‌آموزان تهرانی که در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند را به گلوله بست که بر اثر این جنایت، 56تن از دانش آموزان کشته و صدها تن زخمی شدند. در 13 آبان 1358 یعنی تنها چند ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشجویان لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.