به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، این مرجع تقلید در دیدار شهردار و مدیران شهری قم با بیان این که مردم دنیا به شهر قم توجه دارند، خاطرنشان کرد: باید زمانی که مردم دنیا در این شهر حضور پیدا می ‌کنند از معنویت و جلوه ‌های اخلاقی این شهر تعریف کنند.
آیت الله صافی گلپایگانی همچنین با تاکید بر برنامه ‌ریزی برای رسیدگی بیشتر به محرومان در شهر قم، تصریح کرد: رسیدگی به فقیران و محرومان از مسائل اساسی دین اسلام است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی از تلاش های فرهنگی و تبلیغی یک سال گذشته شهردار قم در اعیاد و وفات ائمه معصومین(ع) تقدیر نمود و افزود: عید غدیر امسال در قم بسیار بزرگ و در شان امیرالمومنین(ع) برپا شد و از این جهت شهر مقدس قم در این عید بزرگ بسیار خوب درخشید.

** سه هتل پنج ستاره به زودی در قم کلنگ‌ زنی می‌ شود
شهردار قم نیز در این دیدار با بیان این که در 2 سال گذشته تلاش مدیریت شهری بر حرکت برنامه‌ محور در شهر قم بوده است، افزود: برنامه قم 1400، سال گذشته تهیه شد تا برنامه‌ های اولویت ‌دار مشخص باشد.
سید مرتضی سقاییان ‌نژاد با اشاره به حمایت حوزه، مراجع تقلید، علما و بزرگان شهر در تدوین این برنامه، خاطرنشان کرد: اقتضائات و نیازمندی‌ های قم را در این برنامه به دست آوردیم تا بتوانیم در آینده مشکلات شهر را رفع کنیم.
وی با تاکید بر اولویت بندی برای اتمام طرح ‌های نیمه تمام، خاطرنشان کرد: بیشتر طرح های نیمه تمام تکمیل شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.
وی با تاکید بر این که تا سال 1400 هر سال طرح ‌های عمرانی مشخص است، افزود: حدود 18 هزار میلیارد ریال برای امسال طرح عمرانی تعریف شده که امیدواریم به ثمر برسد.
سقاییان نژاد با اشاره به ارائه مجوز به سرمایه ‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت سه هتل پنج ستاره، گفت: به زودی کلنگ احداث این هتل ‌ها زده می شود که سرانه اقامتی شهر را بهبود می بخشد.
وی با اشاره به اقدام های شهرداری در حوزه زیست محیطی، بیان کرد: سال گذشته بیش از 300 هکتار به فضای سبز شهر اضافه شد و به دنبال این هستیم که هر سال سه مترمربع به سرانه فضای سبز شهر اضافه شود.
وی به برنامه ‌ریزی برای ساماندهی ورودی ‌های شهر اشاره کرد و گفت: ساماندهی ورودی جعفریه در دستور کار قرار دارد و اقدام هایی در آن انجام شده است و برای ورودی‌های دیگر نیز برنامه داریم.
شهردار قم به تبدیل سه بوستان شهری به کمپ زائر اشاره کرد و افزود: در این فضاها تسهیلاتی فراهم شده که ضمن اسکان موقت امن، خدمات لازم نیز به زائران و مسافران ارائه شود.
/2085/ 1175 تنظیم کننده: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.