حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی دهقانی روز سه‌شنبه در جلسه شورای اداری در بخش جعفرآباد قم بیان کرد: در کنار توسعه ظرفیت‌های گلخانه‌ای سیاست تجهیز کارگاه‌های کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری در حال اجرا می باشد.

وی تصریح کرد: مردم این بخش از استان قم به دلیل نوع شغلی که دارند افرادی زحمت کشی هستند که در مسیر تولید حرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: مشکلات مربوط به مباحث دامداری و کشاورزی مهمترین دغدغه‌های مردم ساکن بخش جعفرآباد قم است.

دهقانی گفت: تولید کنندگان دام سبک و سنگین در فروش دامهای پرورش داده خود با مشکل روبرو می‌باشند.

۲.۵ درصد نیاز گوشتی کشور در جعفرآباد قم تولید می‌شود

بخشدار جعفرآباد نیز در این جلسه بیان کرد: این بخش با ۶۵ هزار مساحت حاصلخیز ترین بخش قم است.

سید جمال موسوی اضافه کرد:  ۳۳ روستا داری سکنه که ۲۴ روستا دارا شورا و ۱۷ روستا دارای دهیاری می‌باشد.

وی گفت: ۸۵ درصد از مردم این منطقه مشغول دامپروری و کشاورزی می‌باشد، ۲.۵ درصد از گوشت کشور در این بخش تولید می‌شود.

وی گفت: ۶۰ هزار راس دام سنگین و ۹۰ هزار دام سبک ظرفیت این بخش از استان قم می‌باشد، همچنین ۱۱ بنای تاریخی نیز در بخش جعفرآباد وجود دارد.

موسوی خاطرنشان کرد: هنوز ظرفیت‌های مذهبی و تاریخی موجود در بخش جعفرآباد به مرحله استفاده اقتصادی و ایجاد اشتغال نینجامیده‌است.

وی گفت: دو باند کردن جاده قم-جعفریه به طول ۲۵ کیلومتر و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به میزان ۵ هزار هکتار در این بخش از مهمترین اقدامات سال‌های اخیر است.

وی ابراز کرد: بهره برداری بی رویه از منابع آب‌های زیرزمینی یکی از چالش‌های پیش روی بخش جعفرآباد می‌باشد.

وی تصریح کرد: در۶ سال گذشته ۱۳ پارک وبوستان شهری در بخش جعفرآباد احداث و دو دکل مخابراتی نصب شده‌است.

موسوی بیان کرد: احداث ۱۰ پل در نقاط حادثه خیر و راه اندازی ۱۰ پایگاه هلال احمر به همراه اجرای ۵۰ هزار متر مربع آسفالت در روستاهای این بخش از اقدامات استان از ابتدای دولت تدبیر و امید می باشد.

وی گفت: ۱۵ هزار متر مربع اصلاح شبکه فرسوده آب و فاضلاب در ۶ سال گذشته در این بخش از استان انجام گرفته‌است.

بلاتکلیفی احداث پل جعفریه ۲۰ ساله شد

عضو شورای بخش جعفرآباد نیز عنوان کرد: تکمیل جاده قم-جعفریه و پل این محور مهمترین دغدغه و نیاز مردم بخش جعفرآباد قم می‌باشد.

محسن روح پرور اضافه کرد: احداث این پل در بر روی جاده جعفریه با وجود اینکه ۲۰ سال از آغاز عملیات عمرانی آن گذشته همچنان بلاتکلیف است.

وی تصریح کرد: برخی از روستاهای بخش جعفرآباد به آب شرب شهری متصل نبوده و این معضل در فصل تابستان بسیار آزار دهنده‌تر می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به وجود دامشهر در این بخش و تراکم بالای دام سبک و سنگین باید نسبت به تامین آب مورد نیاز برنامه ریزی شود.

روح پرور تاکید کرد: تولیدکنندگان دام جعفرآباد قم به دلیل واردات گوشت از کشورهای خارجی در معرض ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: تولیدکنندگان دام جعفرآیاد ابزار دست دلالان گوشت شده‌اند و باید زیرساخت‌های فروش مستقیم گوشت سنگین در این بخش راه اندازی شود.

شهردار بخش جعفریه قم نیز بیان کرد: درآمد شهرداری جعفرآباد از ۳ میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان در سال ۹۷ به ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش یافته‌است.

جهانبخش نجف زاده گفت: بودجه شهرداری سال ۹۹  جعفرآباد ۱۵ میلیارد تومان درنظر گرفته شده‌است.

جعفرآباد یکی از بخش‌های استان قم با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر مقدس قم باجمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار تن  با دوگویش فارسی و ترکی با مرکزیت شهر جعفریه می‌باشد. این بخش در مسیر راه ارتباطی استانهای غربی و مرکزی کشور قرار دارد و دارای یک دهستان (جعفرآباد) و یک شهر (جعفریه) و ۳۳ روستا می باشد . این بخش بعلت مجاورت با اراضی قم دارای زمینهای مرتعی بوده و تقریبا کل بخش مسطح می باشد . همچنین بجز اراضی واقع در روستای طغرود و دولت آباد ( واقع در جنوب بخش ) مابقی اراضی هموار بوده و کل منطقه فاقد پوشش جنگلی می‌باشد.
طول راههای بخش به ۱۶۰ کیلومتر جاده اسفالته ، ۲۵ کیلومتر جاده شنی و ۲۰ کیلومتر جاده مالرو می باشد . نزدیکترین و دورترین روستا به مرکز بخش روستای باقرآباد ( حدود۳ کیلومتر فاصله ) و روستای شمس آباد گائینی ( حدود ۳۱ کیلومتر فاصله ) می باشد.
در این بخش در سال ۱۳۷۵ ناحیه صنعتی طغرود با وسعت ۴۳ هکتار و در فاصله ۲ کیلومتری مرکز بخش به بهره برداری رسید

استاندار قم امروز  از پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه قم- آوه، افتتاح پل آبرو بزرگراه قم-آوه، پروژه محور جعفریه- آوه، افتتاح ساختمان جدید شهرداری جعفرآباد بازدید کرد و در منزل یکی از خانواده‌های شهدا حضور یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.