به گزارش شامگاه چهارشنبه پایگاه اطلاع‌رسانی اسراء، وی در دیدار معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این الزامات مانند آن است که کودکی درحال رفتن به سمت خیابان و تصادف با ماشین است و مادر او به هر قیمتی مانع او می‌شود، لذا این اجبار، اجبار ممدوح و محمودی است.

وی ادامه داد: تنها با حرف و سخنرانی مشکلات اخلاقی جامعه حل نمی‌شود، اگر مردم عمل صالح و صداقت ببینند آن فطرت خداجوی در آن‌ها بیدار می‌شود درنتیجه آنچه اثر دارد و کار را پیش می‌برد عمل صالح است و نه سخنرانی.

آیت‌الله جوادی آملی گفت: برخی تنها با دیدن ائمه علیهم‌السلام عوض می‌شدند و راه خود را پیدا می‌کردند لذا اگر جناب سهروردی گفت «مَنْ لا یَنفَعُکَ لَحظُهُ لا یَنفَعُکَ لَفظُه»؛ عالمی که دیدن او انسان را عوض نکند و به حال انسان نافع نباشد، لفظ و سخن او هم اثرگذار نیست؛ در همین راستاست.

وی اضافه کرد: دانشجویان، امانت‌های الهی در دستان شما هستند که اگر امانت‌دار خوبی باشید و آن‌ها را به‌خوبی تربیت کنید، هر یک به‌تنهایی می‌توانند معلم و الگویی برای جامعه باشند.

آیت‌الله جوادی آملی همچنین گفت: اگر بتوانیم مشکل درونی خود را حل کنیم، مشکل نظام، جامعه و بخش‌های مختلف کشور حل  خواهد شد؛ و آن این است که بین انسان و حیوان فرق بگذاریم و انسان را تنها یک حیوان ناطق ندانیم!  آنکه ما را آفرید فرمود شما یک موجود ابدی هستید، شما با یک دسته سبزی که زیرخاک می‌رود و می‌پوسد فرق دارید، شما با مرگ، به ابدیت می‌رسید و از پوست به درمی‌آیید نه آنکه بپوسید.

وی تصریح کرد: ما یک ثابت داریم و یک ساکن؛ برخی از موجودات ساکن هستند  اما انسان ثابت است، انسان وقتی مسیر حیات دنیوی خود را طی کرد به ثبات می‌رسد و موجود ثابت فراتر از زمان و زمین است برای همین است که در بهشت، خستگی معنا ندارد اگر ما چنین موجودی هستیم پس انسان را باید با فرشته‌ها مقایسه کرد.

وی گفت:چرا وقتی می‌توانیم حیات ابدی داشته باشیم و نمیریم، نیستی و مرگ را انتخاب کنیم؟! چرا وقتی می‌توانیم فرشته شویم دست‌به‌کاری بزنیم که این اتفاق برای ما نیفتد؟! راه رسیدن به حیات ابدی و فرشته شدن برای همه باز است.

سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی، پژوهشی و رفاهی این معاونت در دانشگاه‌های علوم پزشکی در راستای ارتقای معنویت، پویایی و نشاط هر چه بیشتر دانشگاه‌ها ارائه نمود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.