به گزارش ایرنا، محسن بهشتی روز پنجشنبه در نشست صمیمی استاندار با اصحاب رسانه قم در تالار امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت سدهای مهم استان پس از بارش های اخیر بیان کرد: اکنون سد گلپایگان 37.2 میلیون لیتر ذخیره آب دارد و در حال سرریز به دریاچه های پایین دست خود است، سد کوچری 122 میلیون لیتر ذخیره آب دارد و همچنین 92 میلیون متر مکعب آب در سد 15 خرداد ذخیره شده است.
وی افزود: سد ساوه نیز اکنون 205 میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد و در حال سرریز به رودخانه های پایین دست خود است که در همین رابطه پس از گذشت حدود 20 سال جریان آب از رودخانه قره چای قم عبور می کند.
وی ادامه داد: امید است این حجم ذخیره آب در پشت سدهای مهم استان و همچنین آب ذخیره شده در سدهای داخل استان همچون کبار و سنجگان موجب رونق تولید هرچه بیشتر محصولات کشاورزی و صنعتی و همچنین توسعه اقتصادی روزافزودن شود.
بهشتی گفت: مجموعه ستاد مدیریت بحران استان مدت ها قبل از وقوع بارش های اخیر بنا به پیش بینی اداره کل هواشناسی قم و همچنین تمهیدهای استاندار در آمادگی کامل به سر می برد و به همین خاطر توانست جریان سیلاب فروردین ماه جاری که میزان بارش ها در آن طی سال های گذشته بی سابقه بود را با کمترین خسارات پشت سر بگذارد.
وی بیان کرد: در این مدت مدیریت بحران استان با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی چهار جلسه برگزار کرد که در برخی از آن ها رئیس مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت و از نزدیک در جریان اقدام های انجام شده، قرار گرفت.
وی ادامه داد: طرح های آبخوان داری و آبخیزداری اجرا شده در قم نقش مهمی در کنترل جریان سیلاب اخیر به خصوص در منطقه جعفریه و پردیسان داشت و بسته شدن به موقع مسیر بلوار زائر مانع از به وجود آمدن خسارت های سنگین در اثر وقوع سیلاب شد.
بهشتی گفت: استان قم با مدیریت مطلوب جریان سیلاب همچنین توانست کمک های فنی و مهندسی خوبی را در قالب ارسال تجهیزات و نیروی انسانی به سایر مناطق سیل زده کشور در استان های گلستان، خوزستان و لرستان انجام دهد که این روند با تشکیل قرارگاه مردمی کمک رسانی و حضور همه بخش های استان همچون سپاه پاسداران با قدرت بیشتری ادامه می یابد.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.