به گزارش ایرنا، وی روز پنجشنبه در دیدار محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی افزود: مردم در نظام اسلامی جایگاه خاصی دارند و نهضت امام راحل(ره) برپایه خدمت به مردم بنا شده است، در حالی که جهانیان می بینند امور 99 درصد مستضعفان در دست یک درصد است، بنابراین از مردم ایران الگو می گیرند و بیدار می شوند و این از ثمرات انقلاب است، همان طور که جلیقه زردها در فرانسه گفتند ما از امام خمینی(ره) و انقلاب ایران الگو گرفتیم.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت خدمت به مردم در جمهوری اسلامی، بیان کرد: خدمت به مردم در هر شکلی، با اخلاص و نیت الهی دارای ثواب بسیاری است و مسئولان باید احتیاج مردم به خود را یک نعمت بدانند و شکر آن را به جا آورند.
این مرجع تقلید تاکید کرد: مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید مطالعه کتاب های صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیتنامه امام راحل(ره) را در دستور کار خود قرار دهند و برای خدمت به مردم تمام توان خویش را به کار گیرند.
آیت الله نوری همدانی گفت: نظام اسلامی ما از عاشورا و فاطمیه الگو گرفته است و این نهضت برای آماده شدن شرایط ظهور تلاش می کند.
وی بیان کرد: مردم ما رژیم طاغوت را کنار زدند و در زمان جنگ تحمیلی، جبهه ها را حفظ کردند، خدمت کردن به این مردم افتخار بزرگی است، هر قدمی که مسئولان نظام برای خدمت به مردم برمی دارند، عبادت است و ثواب زیادی دارد.
وی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی کینه توز و سرسخت هستند و برای مقابله با آنان باید بسیار قوی بود، همچنین با خدمت به مردم و تقویت نظام ولایی می توان پشتوانه انقلاب اسلامی برای مقابله با دشمنان را استحکام بخشید.
این مرجع تقلید گفت: در عصری به دنیا آمدیم که انقلاب اسلامی با عظمت مردم ایران به وقوع پیوست، مقصود از این انقلاب تنها جا به جایی افراد نبود، بلکه مردم در این انقلاب به دنبال برقراری نظام ولایی و الهی به تمام معنا بودند که به لطف الهی محقق شد.
وی بیان کرد: در انقلاب اسلامی زیر ساخت ها و بنیان های جامعه تغییر کرد و افرادی به وجود آمدند که ولایی هستند و براساس مکتب گام برمی دارند.
وی ادامه داد: تکرار حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در هر سال این حقیقت را برجسته می سازد که مردم رکن اصلی انقلاب اسلامی هستند.
آیت الله نوری همدانی گفت: این مردم قبل از پیروزی انقلاب زیر سلطه استکبار بودند و تحقیر می شدند، کسی برای آنان کرامت و حقی قائل نبود، اما امام راحل(ره) به این مردم عزت و عظمت بخشید و فکر آنان را به سمت ارزش های الهی متوجه ساخت.
وی ادامه داد: امروز در نظام اسلامی کسانی مسئولیت امور را برعهده دارند که خود را خدمت گزار مردم می دانند و از جمله این افراد آقای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی است که فردی خدمت گزار، متواضع و پرتلاش می باشد و برای خدمت به مردم شب و روز نمی شناسد و درهمین مدت مسئولیت خود نیز اقدام های تاثیرگذار و مناسبی انجام داده است.
وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: هر خانه ای که شما می سازید و سقفی بالای سر مردم ایجاد می کنید، موجب دعای آنان است و حل مسائل بخش مسکن و راه بسیار ثواب دارد.
این مرجع تقلید افزود: نباید به شغل به عنوان وسیله بدست آوردن پول نگاه کرد، این پست های دولتی امانتی است برای خدمت به مردم؛ و مسئولان ما در نظام جمهوری اسلامی باید به گونه ای عمل کنند که برای کل جهان نمونه باشند و وقتی مردم سایر کشورها به ما نگاه می کنند از کارهای انجام شده لذت ببرند.
وزیر راه و شهرسازی در سفر به شهر مقدس قم ضمن بازدید از چندین طرح عمرانی، با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو می کند.
محمد اسلامی همچنین صبح امروز در جلسه بازآفرینی شهری قم شرکت کرد.
7405/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.